Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه لرستان و با حضور علی نظری، سرپرست دانشگاه، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، آئین دینی و معنوی شب قدر در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آئین معنوی شامگاه یکشنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه برگزار شد و تا ساعات نزدیک به سحر دوشنبه، ۵ اردیبهشت‌ماه، تداوم یافت.

دانشجویان به قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر و قرائت دعای زیارت عاشورا پرداختند و از شامگاه تا بامداد، با پروردگار مهربان، راز و نیاز کردند.

همچنین در بخش مهمی از این آئین معنوی و انسان‌ساز، سرپرست دانشگاه لرستان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و دانشجویان دانشگاه در محل گلزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان حاضر شدند و در آنجا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان سرافراز و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدای والامقام، به قرائت دعا پرداختند.

«شب قدر» شب تفکر، خودسازی و جامعه‌سازی

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در سخنانی در جمع دانشجویان گفت: شب‌های قدر که در ماه مبارک رمضان هستند شب‌های تفکر، تأمل و خودسازی هستند.

نظری تشریح کرد: انسان در شب قدر با خواندن دعا همراه با تفکر و تأمل، قدر مخلوقات خداوند را می‌داند و این شب‌ها، شب‌های خودسازی معنوی و دینی و شب‌های رسیدن به کمال معنوی هستند.

وی افزود: کتاب نهج‌البلاغه، سراسر، تعلیم و تربیت، خودسازی و جامعه‌سازی است.

نظری، توضیح داد: مطالعه نهج‌البلاغه و توجه به سبک زندگی امام علی (ع) که سراسر، فضیلت و معنویت است الگو و راهبر برای سبک زندگی اسلامی است.

مسجد محوری، دانشجو محوری و خانواده‌محوری

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دانشگاه لرستان در این آئین معنوی در جمع دانشجویان، گفت: خوشبختانه استقبال دانشجویان از برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی و اجتماعی، خوب است و امشب نیز شاهد حضور گسترده دانشجویان در مراسم معنوی و انسان‌ساز شب قدر هستیم.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد: رویکرد کاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، آن است که برنامه‌ها بر پایه مسجدمحوری و دانشجو محوری باشند و شاهد افزایش مشارکت دانشجویان در انواع برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان توضیح داد: توجه به تقویت و گسترش شاخص‌های مختلف سبک زندگی ایرانی، اسلامی بر اساس الگو قرار دادن سبک زندگی بزرگان دینی و همچنین توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از جمله برنامه‌های کاری است که بایستی، بیش از پیش، افزایش یابد.

حجت‌الاسلام حاتمی‌کن افزود: در برنامه‌هایی که برای اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه نیز برگزار می‌شود رویکرد کاری، علاوه بر مسجد محوری، خانواده‌محوری است؛ به این معنی که تلاش کنیم مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی، افزایش یابد.

وی تشریح کرد: از دیگر برنامه‌های مدنظر این است که متناسب با سطح مشارکت دانشجویان و برای تقدیر از دانشجویان فعال‌تر، برنامه‌ای تحت عنوان سفرهای معنوی و علمی، اجرا شوند تا دانشجویان فعال‌تر، مورد تشویق قرار بگیرند.

گفتنی است محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز به سخنرانی برای دانشجویان شرکت‌کننده در این آئین دینی و معنوی پرداخت و جایگاه شب‌های قدر در تعالیم دینی را بیان کرد.

کد خبر 5474707

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان خرم آباد شب قدر دانشجویان شب قدر ماه رمضان 1401 کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا شب های قدر ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان سبک زندگی حاتمی کن شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاههای آمریکا گفت: ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

در این بیانیه آمده است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود." آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت