Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:50:41 GMT

خرید کتاب های رشته اقتصاد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۶۹۱

خرید کتاب های رشته اقتصاد

اعداد و ارقام نقش زیادی در نحوۀ عملکرد جوامع دارند. اقتصاد مطالعۀ حقایق و ارقامی است که بر دولت، خانواده‌ها، مشاغل و وضعیت کلی منابع جهان تأثیر می‌گذارند. اقتصاد در زندگی روزمرۀ ما نقش دارد. درک اقتصاد می‌تواند تعیین‌کنندۀ سطح زندگی روزمرۀ شما باشد. اقتصاد همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این تصور اشتباه است که فکر کنیم فقط اقتصاددان‌ها، متخصصان مالی و سیاستمدارها باید در مورد اقتصاد بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان یک فرد در جامعه، اقتصاد در زندگی شخصی شما و همچنین در شغل حرفه‌ای‌تان نقش خواهد داشت. هر اتفاقی که در جامعه و جهان بیفتد به هر طریقی زندگی روزمرۀ شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شاید نیاز نباشد تا به صورت حرفه‌ای دربارۀ اقتصاد اطلاعات داشته باشید اما باز هم خرید کتاب در این حوزه و داشتن نوعی درک از اقتصاد بسیار مهم است.

تأثیر اقتصاد بر زندگی روزمره

اقتصاد در اطراف ماست و همۀ ما در آن نقش داریم. اما این اقتصاد چگونه بر زندگی روزمرۀ ما تأثیر می‌گذارد؟ هزینۀ زندگی ارتباط نزدیکی با اقتصاد دارد. مقدار پول مورد نیاز برای پوشش هزینه‌های اساسی مثل غذا، مسکن و مالیات همان اقتصاد است. این هزینه با نرخ تورم اندازه‌گیری می‌شود. با افزایش قیمت کالاها و خدمات، قدرت یک واحد پولی کاهش می‌یابد. یک اقتصاد پررونق، افزایش نرخ اشتغال خواهد داشت.

وقتی تقاضا زیاد باشد، افراد بیشتری برای تهیۀ این نیازها مشغول به کار می‌شود و در نتیجه مشاغل بیشتری ایجاد می‌شود. برعکس این امر نیز صادق است، وقتی تقاضا کم باشد مشاغل کمتری در دسترس هستند. البته این‌ها فقط بخش کوچکی از اقتصاد هستند. این‌که اقتصاد چگونه کار می‌کند بسیار پیچیده است. اقتصاد ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد و بر اولویت‌های مختلف تمرکز کند. با خرید کتاب های رشته اقتصاد و مطالعه در زمینۀ اقتصاد، می‌توانید اقتصاد و نقش آن در زندگی را درک کنید.

خرید کتاب های رشته اقتصاد  دید اقتصادی

کتاب دید اقتصادی با نام اصلی «چگونه یک اقتصاد رشد و سقوط می‌کند» را پیتردی شیف در سال 2010 منتشر کرد. این کتاب مصور در مورد موضوعات مختلف اقتصادی است. به عقیدۀ واشنگتن تایمز، این کتاب عقاید شهودی اقتصاد را با داستان‌های جذاب و ساختگی به مخاطب منتقل می‌کند. با خرید کتاب های رشته اقتصاد مثل کتاب «دیدی اقتصادی» می‌توانید دربارۀ موضوعاتی مثل تورم، مخارج کسری بودجه، بانک‌های مرکزی، تجارت بین‌الملل و حباب مسکن و سقوط اعتبار در سال 2008 مطالب مفیدی یاد بگیرید.

نویسنده در این کتاب سه نکتۀ مهم از اقتصاد اتریش را به صورت مصور و با سه شخصیت اصلی به نام‌های ایبل، بیکر و چارلی توضیح داده است. این کتاب در سال 2010 پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. نشر آریانا قلم کتاب «دید اقتصادی» را با ترجمۀ سهند حمزه‌ئی به چاپ رسانده‌ است. برای خرید کتاب های رشته اقتصاد می‌توانید به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید.

 خرید کتاب های رشته اقتصاد  فهم فرایند تحول اقتصادی

داگلاس سی نورث، پرنفوذترین و مهم‌ترین اقتصاددان و تاریخ‌نگار اقتصادی ایالات متحدۀ آمریکا بود. داگلاس که برندۀ جایزۀ نوبل شده است در این اثر برجسته روش جدیدی برای درک فرآيند تغییر اقتصادها ایجاد کرده است. داگلاس نورث یک نسل پیش با نشان دادن این‌که نوع و کیفیت مؤسسات حمایت کنندۀ بازارها، تعیین کنندۀ عملکرد اقتصادی هستند انقلابی در تاریخ اقتصادی ایجاد کرد.

به عقیدۀ داگلاس نورث «تحول اقتصادی» تابع سه مجموعۀ بنیادی از امور غیراقتصادی است. «فهم فرایند تحول اقتصادی» آخرین اثر داگلاس نورث بود که در سال 2013 منتشر شد. در کتاب «فهم فرایند تحول اقتصادی» نویسنده نه تنها تغییرات نهادین گذشتۀ اقتصاد را تحلیل کرده بلکه عملکرد متنوع اقتصادهای امروزی را نیز به حساب آورده است. بنابراین این کتاب یک راهنمای ضروری برای بهبود عملکرد کشورهای در حال توسعه است. اگر علاقه‌ای به خرید کتاب های رشته اقتصاد و یا این کتاب دارید می‌توانید به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید.

خرید کتاب های رشته اقتصاد  اقتصاد ایران در دوران تعدیل ساختاری

کتاب «اقتصاد ایران در دوران تعدیل ساختاری» را فرشاد مومنی نوشته و نشر نقش و نگار در سال 1386 آن را به چاپ رسانده است. برنامه‌های تعدیل ساختاری با تشابه‌های بسیار و تفاوت‌های کمی طی دهه‌های 1980 و 1990 در اکثر کشورهای در حال توسعه به اجرا در آمد. این کتاب یکی از کم‌نظیرترین کتاب‌ها در زمینۀ سیاست‌های تعدیل در ایران است.

به مرور زمان کشورهایی که این سیاست را دنبال کردند به نتایج متفاوتی رسیدند. اما این‌که چه عواملی بر روی موفقیت یا ناموفق بودن این سیاست تأثیر گذاشته را فرشاد مومنی بسیار مفصل در کتاب «اقتصاد ایران در دوران تعدیل ساختاری» توضیح داده است. اگر علاقه‌ای به خرید کتاب های رشته اقتصاد و یا این کتاب دارید می‌توانید به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید.

خرید کتاب های رشته اقتصاد  کلیات علم اقتصاد

کتاب «کلیات علم اقتصاد» را دکتر گریگوری منکیو استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد نوشته است. دکتر منکیو تحصیلاتش را در دانشگاه پرینستون و ام‌آی‌تی به پایان رسانده است. وی تاکنون مباحث مختلفی مثل اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و آمار و اصول اقتصاد را در دانشگاه تدریس کرده است. کتاب «کلیات علم اقتصاد» منکیو با سبک نوشتاری واضح و جذابش همچنان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های موجود در زمینۀ اقتصاد است.

این کتاب منکیو به‌خصوص برای کسانی جذاب است که اولین بار است در مورد اقتصاد مطلبی می‌خوانند. منکیو در کتابش بدون غرق کردن خواننده در جزئيات، مفاهیم مهم و کلیدی اقتصاد را توضیح داده است. نویسنده در مهم‌ترین بخش‌های کتاب دربارۀ نیروهای بازار، کشش، سیاست‌های دولت، بازارها و رفاه، اقتصاد بخش عمومی، رفتار بنگاه و سازمان صنعتی و بسیار بخش‌های مهم اقتصادی توضیح داده است.

منکیو این کتاب را با هدف درک بهتر محصول علم اقتصاد نوشته است و کاربرد آن‌ها در تمام فصل‌های کتاب ارائه شده است. اگر علاقه‌ای به خرید کتاب های رشته اقتصاد دارید و یا می‌خواهید کتاب «کلیات علم اقتصاد» را با تخفیف ویژه خریداری کنید،‌ حتماً سری به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک بزنید.

خرید کتاب های رشته اقتصاد  اقتصاد سیاسی ایران

دکتر محمدعلی همایون کاتوزیان اقتصاددان، تاریخ‌نگار، کاوشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی است. دکتر کاتوزیان که بسیار به تحقیق در مورد مسائل ایران علاقه‌مند است «کتاب اقتصاد سیاسی ایران» را نوشت. در این کتاب دکتر کاتوزیان تحولات اقتصاد ایران از اوایل مشروطه تا پایان سلسلۀ پهلوی را به موازات گزارش تاریخی و فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی آن دوران ایران بررسی و نقد کرده است.

این کتاب یکی از کامل‌ترین پروژه‌های اقتصادی در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود. کتاب «اقتصاد سیاسی ایران» اولین بار با ترجمۀ محمدرضا نفیسی و کامبیز عزیزی در دو جلد منتشر شد. پس از استقبال فراوان، نشر مرکز آن را در سال 1372 در یک جلد منتشر کرد. اگر علاقه‌ای به خرید کتاب های رشته اقتصاد و یا کتاب «کلیات علم اقتصاد» دارید می‌توانید به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید.

خرید کتاب های رشته اقتصاد  حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد

اقتصاد به خودی خود مقولۀ پیچیده و در عین حال جذابی است و حتی بزرگسالان گاهی در فهم و درک آن دچار مشکل می‌شوند. اما یانیس واروفاکیس، اقتصاددان و سیاستمدار اهل یونان کتاب «حرف‌هایی با دخترم دربارۀ اقتصاد» را برای حرف زدن مستقیم با نوجوان‌ها و جوانان دربارۀ اقتصاد نوشت. این کتاب در واقع تاریخ مختصر سرمایه‌داری به زبان ساده است.

در کتاب «حرف‌هایی با دخترم دربارۀ اقتصاد»، این اقتصاددان مشهور جهان نامه‌ای به دختر نوجوانش نوشته است. در این نامه وی با بیان داستان‌هایی قابل‌فهم به دخترش توضیح می‌دهد که اقتصاد چیست و چرا ان‌قدر خطرناک است. پول چیست و چرا بدهی وجود دارد؟ ثروت و نابرابری از کجا می‌آید؟ چگونه اقتصاد این قدرت را دارد که زندگی ما را شکل داده یا ویران کند. به عقیدۀ واروفاکیس اقتصاد یک علم فنی نیست بلکه میدان نبرد ایده‌ها و جنگ بین قدرتمندان است.

واروفاکیس در این کتاب همچنین توضیح داده که اقتصاد برای اولین بار چطور شکل گرفت و چطور از آن زمان بر سرنوشت جوامع بشری در سراسر جهان تسلط یافت. لحن نویسنده در کتاب بسیار خودمانی و الهام‌بخش است و نویسنده با تکیه بر تاریخ و ادبیات، داستان‌های علمی-تخیلی و خاطرات شخصی‌اش پاسخ گیج‌کننده‌ترین پرسش‌ها و چالش‌های مهم بشریت را داده است. اگر علاقه‌ای به خرید کتاب های رشته اقتصاد و یا این کتاب دارید می‌توانید به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید.

کلام آخر

در هر دو سطح اقتصادی خُرد و کلان، عواملی وجود دارند که عملکرد خوب یا بد یک اقتصاد را تعیین می‌کنند. مستقیماً نیز بر بالا و پایین‌ جریان‌های مختلف سیستم‌های زندگی ما تأثیر می‌گذارند. وقتی اقتصاد مطالعه می‌کنید مجموعه‌ای از مهارت‌ها، رویکردها و روش‌های فکری به دست می‌آورید که می‌توانید آن‌ها را برای طیف وسیعی از مشکلات به کار ببرید. اقتصاد یکی از رشته‌های اصلی است که زیربنای مطالعۀ تجارت، مدیریت و سیاست عمومی است. با خرید کتاب های رشته اقتصاد و مطالعه در زمینۀ اقتصاد، می‌توانید به راحتی نیروهای اقتصادی تأثیرگذار بر روی زندگی‌تان را فرا بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان اقتصاد خرید آنلاین کتاب سی بوک رپرتاژ آگهی ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان توضیح داده تعدیل ساختاری دربارۀ اقتصاد اقتصاد ایران تحول اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد

 کتاب «نقش ما» به قلم «امیرحسین طالب علی» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم و با هدف آشنایی عموم مردم با این مقوله حیاتی که امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ نوشته شده که نویسنده آن تلاش کرده به صورت چکیده و با زبانی ساده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکار‌ها و راهبرد‌های مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

این کتاب شامل پنج فصل با موضوعاتی همچون مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید در ۸۰ صفحه نوشته و به همت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به چاپ رسیده است.

طالب علی از خبرنگاران و فعالان رسانه با سابقه است که سابقه فعالیت در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری مهر و همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسؤولی ماهنامه فرهنگی اجتماعی کریمه را در سوابق کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد