Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، سعید خطیب‌زاده در نشست مطبوعاتی هفتگی خود، ضمن گرامیداشت روز قدر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم روز قدس که به دست امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شد، توسط ملل آزاده و ملت مسلمان در کشورهای آزاده باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده به مذاکرات، اظهار کرد: در گفت‌وگوها آنچه که مربوط به ایران، اتحادیه اروپا روسیه و چین بوده تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها آنچه که باقی مانده بین ایران و ایالات متحده را از طریق خود در حال پیش بردن است. البته هر دو طرف ایران و اتحادیه اروپا یعنی آقای امیرعبداللهیان و آقای بورل، در این امر مشترک بودند که این تنفس طولانی شدن تنفس به نفع گفت‌وگوها نیست و مناسب است که هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.

وی تصریح کرد: هنوز تصمیمی در خصوص اینکه این دیدار در کجا انجام شود و در چه سطحی باشد گرفته نشده ولی در دستور کار است آنچه که مهم است این است که این گفت‌وگو ها از روزی که تنفس برقرار شده متوقف نشده و ادامه دارد.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درمورد دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد، تصریح کرد: ایران و عربستان سعودی دوره پنجم در رقابت با تلاش‌هایی که  دولت عراق انجام داده بود و همچنین تمهیدات و مساعدت‌هایی که دولت عمان انجام داده بود در انتهای هفته گذشته روز پنجشنبه برگزار شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: گفت‌وگوها در چارچوب‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود رو به جلو بود. در این دیدار تمام موارد به صورت جدی مورد گفت‌وگوها قرار گرفت. می‌توان گفت که اگر این گفت‌وگوها به سطح سیاسی درجه یک ارتقاء پیدا کند می‌توان انتظار داشت که به سرعت شاهد پیشرفته جدی در حوزه های مختلف مورد گفت‌وگو در چارچوب این مذاکرات باشیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها وزارت امور خارجه عربستان سعودی امام خمینی مذاکرات وین بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه عربستان سعودی امام خمینی وزارت امور خارجه عربستان سعودی امام خمینی مذاکرات وین بغداد گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود