Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@17:08:12 GMT

توجه به ناوگان اتوبوسرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۴۸۷

توجه به ناوگان اتوبوسرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید اتوبوس در نظر گرفته‌ شده تا تعداد اتوبوس‌ها باهدف ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد.

‌سید محمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه در شهر قم تفکر خودرو محوری جاری بوده و این موضوع باعث شده استفاده از خودروی شخصی در سیاست‌گذاری‌های شهری اولویت باشد، اظهار کرد: سالیانه استفاده از خودروی شخصی در شبکه حمل‌ونقل شهر بیشتر شده و همین موضوع باعث شده مشکلات ترافیکی‌در معابر ایجاد شود، چرا که به اندازه رشد خودروی شخصی رشد معابر نداشتیم و نتیجه این شده است که امروز با گره‌های ترافیکی در معابر مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌های مناسب این مشکل وجود ناوگان اتوبوس‌رانی یکپارچه و قوی است، ادامه داد: با فعالیت ناوگان مناسب و ارائه خدمات در اتوبوس‌رانی شهروندان به آن اعتماد خواهند کرد و این اطمینان برای آنها حاصل می‌شود که در زمان مناسب می‌توانند به مقصد برسند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در شهر قم حجم فعالیت اتوبوس‌رانی به‌عنوان تنها سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار زیاد است، در این ناوگان مشکلاتی داریم که باعث شده شهروندان استقبال چندانی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: زمان سفر، انتظار طولانی و فاصله زیاد تا ایستگاه‌ها باعث شده شرایط کنونی مناسب و مطلوب برای حمل‌ونقل عمومی نباشد که این موضوع شهروندان را به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق داده است.

توسعه مؤثر حمل‌ونقل عمومی تجربه شهرهای موفق

دهناد با تاکید بر اینکه در بسیاری از کلانشهرها آمار وسایل نقلیه شخصی رو به افزایش است و تمایل به حمل‌ونقل عمومی کاهش می‌یابد، گفت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته افراد برای سفرهای جاری روزانه تا محل کار یا دانشگاه از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند و از طرفی محدودیت‌ها و سختگیری‌ها برای استفاده از تک‌سرنشینی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حمل‌ونقل و ترافیک شهری تجربه شهرهای موفق نشان داده راه حلی جز توسعه حمل‌ونقل عمومی نیست و از آنجا که تنها دسترسی حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان قمی در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی است، از همین رو تلاش خواهد شد تا این ناوگان تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت کشور یا سازمان شهرداری لازم است و باید از حمایت‌های دولت در زمینه تقویت حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده و این تخصیص اعتبار شهرداری برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده تا تعداد اتوبوس‌ها با هدف کاهش سرفاصله اتوبوس‌ها، کارآمدتر شدن و نظم بیشتر سیستم در حمل‌ونقل عمومی را شاهد باشیم.

وی با در خصوص کارآمدی شبکه حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: این ناوگان باید به حدی کارآمد باشد که دسترسی برای همه شهروندان فراهم شود، برای حل معضل‌ترافیک و مشکلات ناشی از آن راهکاری جز این موضوع نمی‌توان متصور شد، این تجربه در دنیا ثابت شده که شبکه حمل‌ونقل عمومی مناسب و یکپارچه شبکه‌ای است که پوشش یکپارچه در سطح شهر داشته باشد.

کد خبر 569290

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل شهري شهرداری قم ناوگان اتوبوسرانی مدیریت شهری نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برنامه ریزی شهری بودجه و اعتبارات مدیران شهری بودجه 1401 بودجه شهرداری پروژه های شهری توسعه شهری تخصیص اعتبار سرویس دهی اتوبوسرانی حمل و نقل عمومي ناوگان حمل و نقل ناوگان حمل و نقل شهری توسعه حمل و نقل عمومی زیرساخت حمل و نقل شهرهای موفق راه های کاهش ترافیک شهری کلانشهر قم عضو شورای شهر قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل عمومی اتوبوس رانی باعث شده شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تیمورباقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ،یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز