Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این سامانه موجب ناپایداری جوی، ابرناکی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر می‌گیرد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد و اصابت آذرخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، تابلوهای تبلیغاتی، خسارت به سازه‌های سبک و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتیاط در عملیات کوهنوردی و در عبور از جاده‌های استان و پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی بویژه در خصوص وزش باد شدید، رگبار باران و بارش تگرگ شد.

کد خبر 5474849

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بارش باران شب قدر ماه رمضان 1401 بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا شب های قدر ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای امروز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌)، هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده که رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

کد خبر 6095994 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی