Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@03:06:10 GMT

ذوب آهنِ تمام ایرانی یا گرگانِ متکی به پتی؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۷۷۱

ذوب آهنِ تمام ایرانی یا گرگانِ متکی به پتی؟

بالاخره فینال فصل جاری لیگ برتر بسکتبال از امروز آغاز می‌شود، مرحله‌ای که در آن پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات پس از یک دهه ناکامی از حضور در فینال باید مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار بگیرد.

روزنامه ایران:  از میان 16 تیمی که ۶ ماه پیش آغازکننده فصل جاری مسابقات باشگاهی بسکتبال بودند، شهرداری گرگان و ذوب‌آهن فینالیست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیمی که رقابت‌های خود را در یک گروه آغاز کردند و حالا هم باید در جدالی که حداکثر 5 دیدار خواهد بود، به کار خود در این فصل پایان دهند.


ذوب‌آهن اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال در فصل جاری بود. تیمی که با ۹ قهرمانی و ۶ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم باشگاهی تاریخ بسکتبال باشگاهی کشور به حساب می‌آید. آخرین حضور ذوب‌آهن در فینال لیگ به بیش از یک دهه پیش بازمی‌گردد و رقابت ناموفقی که در دو فصل متوالی (۸۹-۸۸ و۹۰-۸۹) برای تصاحب جام قهرمانی با مهرام تهران داشت. ذوب‌آهن آن دو فینال را با ناکامی تمام کرد و نتوانست تعداد قهرمانی‌های خود را دو رقمی کند. حالا پس از گذشت ۱۱ سال از آخرین حضور در فینال این رقابت‌ها، این تیم دوباره فینالیست شده و در آستانه یک قهرمانی دیگر قرار گرفته در حالی که حریفش همین سال گذشته فینالیست شد و البته قهرمان.


شهرداری گرگان حریف ذوب‌آهن در فینال لیگ برتر است، تیمی که دو فصل پیش هم حضوری مدعی‌گونه و نزدیک به قهرمانی در لیگ برتر داشت اما کرونا و تأثیری که بر نیمه‌تمام ماندن مسابقات داشت فرصت قهرمانی را از این تیم گرفت. این فرصت اما فصل گذشته بالاخره برای گرگانی‌ها محقق شد و آنها توانستند برای نخستین بار جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرند.


حالا شهرداری گرگان مصمم به ثبت دومین قهرمانی متوالی و ثبت آن در کنار سه عنوان نایب‌قهرمانی‌اش است بخصوص با اتکا به تجربه‌ برخی بازیکنانش مانند «پری پتی»؛ پرتاب سه امتیازی و باورنکردنی این بازیکن از میانه زمین خودی بود که باعث شد شهرداری گرگان در چهارمین دیدار فینال فصل گذشته برابر مهرام پیروز شود و اولین قهرمانی خود را جشن بگیرد. همین بازیکن از مهره‌های تأثیرگذار و قابل اتکای شهرداری گرگان برای مجموعه دیدارهای پیش روی فینال است، در حالی که حریفش با ترکیب کاملاً ایرانی در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. ذوب‌آهن از معدود تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال بود که بدون بازیکن خارجی وارد مسابقات شد و تا فینال هم پیش آمده است. این تیم حتی بعد از اولین دیدار نیمه‌نهایی، سجاد مشایخی بازیکن کلیدی خود را از دست داد اما امیدوار است با اتکا به تأثیرگذاری همین بازیکن که از مصدومیت رها شده و دیگر نفراتش، رقابت برابری با رقیبش داشته باشد. نتیجه رقابت دو تیم در مرحله مقدماتی ثبت یک برد و یک باخت برای هر یک از آنها بود. حالا دو تیم با هدایت مهران حاتمی و فرزاد کوهیان؛ مربیان فعلی و پیشین تیم ملی، افکار و تصمیمات‌شان و البته عملکرد شاگردان‌شان تعیین‌کننده قهرمان جدید لیگ بسکتبال خواهد بود. نخستین راند فینال ساعت 20:15 در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرداری گرگان لیگ برتر ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا در شهر دبی با حضور تیم شهرداری گرگان برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر آسیایی فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام کرد باشگاه شباب الاهلی امارات، میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا از 20 تا 26 خرداد در شهر دبی خواهد بود.

آشنایی با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

هاگوب خاجیریان مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا با اعلام این خبر گفت: بسیار هیجان‌زده هستم که شهر دبی میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا خواهد بود. از کشور امارات و باشگاه الاهلی برای برگزاری و ترتیب دادن این رویداد تاریخی تشکر می‌کنم.

مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا ادامه داد: این نوع از مسابقات در آسیا، سابقه‌ای طولانی دارد اما ما آن را در سال جاری با برندی جدید برگزار خواهیم کرد.

لیگ قهرمانان آسیا با حضور قهرمانان هشت کشور قاره کهن برگزار می‌شود که حضور پلیتا جایا از اندونزی و ماتریس مالزی در این مسابقات قطعی شده است. دو تیم فینالیست سوپرلیگ غرب آسیا (شهرداری گرگان و الریاضی لبنان) نیز در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ
  • لیگ برتر بسکتبال: شهرداری گرگان به فینال رسید
  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران
  • لیگ برتر بسکتبال| شهرداری گرگان به فینال رسید
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • صعود تیم لژیونرهای ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا
  • واحدی: هنوز چیزی تمام نشده/ آماده فینال سوم می‌شویم
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند