Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:36:28 GMT

۷۱ ‌تبعه خارجی در اردستان علیه سرخک واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۸۵۹

۷۱ ‌تبعه خارجی در اردستان علیه سرخک واکسینه شدند

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیماری سرخک از نوع بیماری‌های بثوری تب داراست که به صورت ضایعات جلدی پدیدار می‌شود و از نوع ویروسی بوده که منبع آن نیز انسان است.

وی افزود: راه انتقال ویروس سرخک از طریق ترشحات تنفسی است، این ویروس بسیار مسری است به‌گونه ای که می‌توان آن را از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی حاد دانست که از طریق تنفس منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: خوشبختانه طی سالیان سال با توجه به واکسیناسیونی که علیه بیماری سرخک در کشور انجام شده است این بیماری تحت کنترل درآمده اما در کشورهای همسایه به دلیل مشکل در نظام سلامت و مراقبت اگر پیک سرخک در آن کشورها ایجاد شود به دلیل جابجایی جمعیت احتمال شیوع در کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

ذبیحی با بیان اینکه سرخک بیشتر در بین کودکان شیوع پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: افراد بزرگسال هم اگر واکسیناسیون و ایمن سازی آنها در برابر این بیماری انجام نشده باشد ممکن است به سرخک مبتلا شوند.

وی درخصوص شدت و ضعف سرخک، تاکید کرد: این بیماری علی‌رغم اینکه می‌تواند خود به خود بهبودیابنده باشد و بدون نیاز به دارو درمان شود اما ممکن است در برخی موارد عوارض‌های شدیدی نیز داشته و بخش‌های دیگر بدن را نیز درگیر کند و حتی کشنده هم باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد:درحال حاضر هیچ مشکلی از لحاظ تأمین واکسن سرخک در شهرستان وجود ندارد و این واکسن در شهرستان موجود است که تحت عنوان واکسن mmr در دو نوبت تزریق می‌شود.

واکسیناسیون ۷۱ اتباع خارجی علیه سرخک در اردستان

ذبیحی ادامه داد: با توجه به طغیان سرخک در کشور افغانستان و متعاقب آن افزایش موارد این بیماری در کشور، اقداماتی از جمله تشکیل تیم‌های سیاری، ورود به کلنی ها و جمعیت اتباع خارجی و بیماریابی فعال در جمعیت اتباع از نظر سرخک و سرخجه در شهرستان اردستان انجام می‌شود

وی با اشاره به بررسی سوابق واکسیناسیون اتباع خارجی شهرستان، خاطر نشان کرد: تاکنون ۷۱ اتباع خارجی ۹ تا ۳۰ سال جدیدالورود در سال جدید میلادی به ایران و منطقه با واکسن MMR واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: خوشبختانه پوشش ایمن سازی و واکسیناسیون در سطح شهرستان ۱۰۰ درصد است ولی افراد افاغنه به دلیل متغیر بودن تعداد آنها و اینکه دائم درحال جابجایی بین شهرها هستند جز این آمار نبوده اما افاغنه تحت پوشش بهداشت شهرستان، تحت مراقبت هستند و وضعیت واکسیناسیون آن‌ها بررسی می‌شود.

کد خبر 5474833

منبع: مهر

کلیدواژه: سرخک واکسیناسیون شب قدر ماه رمضان 1401 بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا شب های قدر ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی

نشست معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با مدیرکل و کارکنان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی امروز در محل این اداره کل برگزار شد. 

حسین شرافتی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش از اهم فعالیتهای صورت گرفته در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی استان در سال گذشته به بیان برنامه ها، طرحها و فعالیتهای پیش روی این اداره کل همسو با سیاست های سازمان ملی مهاجرت در سال ۱۴۰۳ پرداخت.

محمد زهدی با بیان اینکه با هرگونه حضور اتباع غیرمجاز در استان خراسان رضوی بصورت جدی برخورد خواهیم نمود، خاطر نشان ساخت: اداره کل اتباع خراسان رضوی بعنوان دبیرخانه قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز و دستگاههای امنیتی و انتظامی مرتبط نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • کارگران رکن تولید هستند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد