Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:26:29 GMT

افزایش ۳۶ درصدی اهدای خون در شب های قدر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۸۹۳

افزایش ۳۶ درصدی اهدای خون در شب های قدر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدی زاده با اشاره به اینکه در سه شب قدر و با حضور انسان دوستانه مردم پایتخت برای کمک به بیماران، شاهد مراجعه ۴ هزار و ۹۱۸ نفر به مراکز اهدای خون بودیم، گفت: از میان مراجعه کنندگان، ۳۹۷۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اضافه کرد: در میان اهداکنندگان خون که در شب‌های قدر برای زندگی بخشیدن به بیماران آستین بالا زدند، ۷۲۱ نفر برای اولین بار به جمع اهداکنندگان خون پیوستند که امید ما این است با استمرار این حضور، شاهد نسل جوان و جدیدی از اهداکنندگان خون را در سال‌های بعد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده ادامه داد: از میان اهداکنندگان خون پایتخت در شبهای قدر، یک هزار و ۴۳۱ نفر جز کسانی بودند که در سال‌های قبل سابقه انجام این کار ارزشمند را داشتند و همچنین یک هزار و ۸۱۸ نفر نیز در دسته اهداکنندگان مستمر بودند که از یاوران همیشگی بیماران نیازمند به خون محسوب می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اشاره به افزایش ۱۹ درصدی مشارکت بانوان برای اهدای خون در لیالی قدر نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: از مردم شریف و نوعدوست که اهدای خون را یک وظیفه انسانی می‌دانند، تقدیر و تشکر می‌کنم و البته همه مردم باید بدانند که اهدای خون یک ضرورت روزانه است چون نیاز بیماران به خون، یک نیاز همیشگی است و بنابراین توصیه ما این است که جوانان و بانوان، بیش از گذشته و به صورت مستمر در صف داوطلبان اهدای خون حاضر شوند تا بتوانیم تأمین کننده خون و فرآورده‌های خونی بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی پایتخت باشیم.

کد خبر 5474882

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون محمدرضا مهدی زاده انتقال خون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا ویروس کرونا تعرفه های پزشکی آمار کرونا نسخه الکترونیک سازمان غذا و دارو شیوع کرونا بهرام عین اللهی کووید 19 آلودگی هوا واکسیناسیون واکسن کووید 19 ارز دارو اهداکنندگان خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب