Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، وب سایت اکسیوس نوشت که آمریکا و اسرائیل دور جدیدی از گفت‌وگوهای استراتژیک با محوریت برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های تهران در منطقه را برگزار می‌کنند.

این گفت‌وگوها در میان بن‌بست عمیق در مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در ارتباط با احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ انجام می‌شود.

دولت جو بایدن از چندی پیش بررسی سناریویی که در آن عدم احیای برجام در نظر گرفته شده را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که همزمان اسرائیل، دولت آمریکا را برای همکاری بر سر پلن «بی» در ارتباط با ایران تحت فشار گذاشته است.

در همین ارتباط، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل هفته جاری برای دیدار با جک سولیوان، همتای آمریکایی خود راهی واشنگتن خواهد شد.

هولاتا ریاست هیئت مشترک بین سازمانی مجموعه اقدامات استراتژیک میان آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران را برعهده خواهد داشت.

در همین راستا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کرد. طرفین در این گفت‌وگو تهدیدهای امنیتی منطقه‌ای و جهانی مشترک و همچنین مساله ایران را بررسی کردند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امنیت ملی ایران ایران و آمریکا دولت رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!