Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:38:39 GMT

۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۹۵۴

۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی است

به گزارش ایرنا، اکبر نیکزاد روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی افزود: برای تهیه طرح‌های هادی با دقت وقت گذاشته شده و برای هر روستا یک کتابچه و یک طرح هادی مصوب داریم.

وی ادامه داد: افق طرح هادی ۱۰ ساله است و باید سالانه طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود که طی سال گذشته طرح هادی چهار هزار و ۳۰۰ روستا در کشور بازنگری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی کشور، گفت: سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته، امروز ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

نیکزاد افزود: بر این اساس سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی می شود که طبق این برنامه می بایست در سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن  روستایی در ایران برگزار شود.

وی با اشاره به صدور سند مساکن روستایی کشور، اضافه کرد: امروز سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی و خانه‌های مردم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این اسناد باعث تثبیت مالکیت واحدهای روستایی می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به فعالیت ستادهای بازسازی گفت: ۱۴ ستاد بازسازی در ۱۴ نقطه حادثه دیده کشور فعال بوده و در حال خدمت رسانی به مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت:  ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی و در روستاها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

یاسر رهبردین ادامه داد: ۹۶۶ روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری طرح‌ هادی هستند و این امر نیازمند توجه مسوولان است تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی افزود: آذربایجان‌غربی نیازمند توجه ویژه مسوولان برای توسعه و عمران روستایی است.

به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم با قدردانی از خدمات محمود بدلی، جعفر برزگر به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی معارفه شد.

برچسب‌ها ایرنا بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن ایران اکبر نیکزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن ایرنا بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن ایران اکبر نیکزاد آذربایجان غربی بنیاد مسکن مقاوم سازی طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد