Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تجدید میثاق جامعه کار و کارگری با آرمان‌های امام راحل طی سخنانی به نقش کارگران در مبارزات انقلابی و نیز دفاع مقدس و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: جامعه کارگری در دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است و همچنان نیز بار اصلی سازندگی در کشور را بر دوش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت کارگران در بیانات امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: در بیانات امام راحل هم کمتر جایی می‌توان پیدا کرد که اسمی از کارگران نباشد و امروز نیز در اقتصاد مقاومتی، کارگران در خط مقدم هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در زمان تحریم‌ها نیز اقدامات و تلاش کارگران سبب شکست تحریم‌ها و سربلندی کشور شد، اگر تولید نباشد حیات دنیوی وجود ندارد و مهمترین عنصر تولید، نیروی کار است.

وی عنصر کار و کارگر در اسلام و انقلاب را مهم قلمداد کرد و گفت: طبق فرمایش امام (ره) اینها هستند که زمین را آباد می‌کنند، امروز نیز یکی از مهمترین گروه‌های جامعه هدف در دولت مردمی جامعه کارگری است.

عبدالملکی افزود: رئیس جمهور همواره بیش از هر جمعی در جمع کارگران حضور پیدا می‌کند و فضاهایی رفتند که حتی وزرا و مدیران میانی هم رغبتی برای حضور در این مکان‌ها ندارند، رئیس جمهور از سال‌ها قبل در میان کارگران می‌رفت و با مشکلات آنان آشنا است، دولت سیزدهم خود را دولت حامی کارگران می‌داند چرا که بیش از ۶۰ درصد جمعیت و ستون جامعه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معیشتی و مسکن کارگران اشاره کرد و افزود: دولت میانگین ساخت یک میلیون مسکن در سال را دنبال می‌کند و در این راستا اولویت با کارگران است، در سال گذشته هم تفاهم نامه‌ای برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم تلاش می‌کنیم وضعیت مسکن این قشر بهتر شود.

عبدالملکی گفت: دولت تلاش می‌کند فضای کسب و کار و تولید و معیشت کارگران بهبود یابد، به مدیران کل خود هم ابلاغ کردم که اولویت‌هایشان رسیدگی به نیازمندی‌های کارگران باشد و بدانید که توجه و تلاش ما در دولت و وزارتخانه ایجاد شرایط مساعد برای فضای کسب و کار و معیشت کارگران است.

کد خبر 5474876

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله عبدالملکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارگران مسکن کارگری شب قدر ماه رمضان 1401 بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا شب های قدر ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

کد خبر 6098302 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)