Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:35:49 GMT

دیدار هیات اعزامی عمان با مقامات دولت صنعاء

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۸۱۵۷

دیدار هیات اعزامی عمان با مقامات دولت صنعاء

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (یک‌شنبه) یک هیات دیپلماتیک عمانی به صنعاء سفر کرده و درباره آینده آتش‌بس و ایجاد صلح در یمن با مقامات جنبش انصارالله گفت‌وگو کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» دیداری بین این هیات عمانی با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و با حضور «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره‌کننده صنعاء انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دیدار درخصوص موضوعاتی همچون تحولات جاری در یمن، شرایط و روند عملیات سیاسی، آینده آتش‌بس اعلام‌شده توسط سازمان ملل، اجرای کامل تعهدات آن و همچنین تلاش‌های سلطنت عمان در جهت تحقق صلح کامل در این کشور گفت‌وگو شد.

المشاط در این دیدار تاکید کرد: «ما همچنان بر موضع ثابت خود مبنی بر تحقق صلحی عادلانه و نزدیک که فرزندان ملت یمن خواهان آن هستند و آرمان‌شان را برای آزادی و استقلال تامین می‌کند، هستیم».

روز گذشته (یک‌شنبه) وزارت خارجه عمان اعلام کرده بود که ضمن تلاش‌های میانجی‌گرانه‌اش در برخی پرونده‌های یمن، توانسته با موافقت جنبش انصارالله یمن  ۱۴ سرباز بیگانه دستگیرشده را آزاد کند.

جنبش انصارالله یمن جمعه هفته گذشته اعلام کرد که یک هیات عمانی برای پیگیری آتش‌بس به صنعاء سفر و با مقامات دولت نجات ملی گفت‌وگو کرده است. در این گزارش، نامی از اعضای این هیات و مسئولیت‌های اجرایی آنان آورده نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعاء عمان مهدی المشاط آتش بس یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند