Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:52:12 GMT

قیمت دیوار بتنی پیش ساخته دست دوم را چگونه تعیین کنیم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۸۴۰۵

در این نوشته می خواهیم در مورد نحوه تعیین قیمت دیوار بتنی پیش ساخته دست دوم (دیوارهایی که به عنوان دیوار بتنی محوطه مورد استفاده قرار می گیرند) مطالبی را ارائه دهیم.

دیوار بتنی پیش ساخته:

دیوار بتنی که به صورت پیش ساخته در کارخانجات قطعات پیش ساخته بتنی تولید می گردند در مکان های مختلفی نظیر کارخانجات، پادگانها، محوطه شهرک ها، ویلا ها، مرز کشورها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع دیوارها مسلح می باشند یعنی دارای آرماتور بوده تا کشش حاصل از بار را تحمل نمایند. از مزایای دیوار پیش ساخته بتنی می توان به تولید سریع، نصب سریع، نمای زیبا، مقاومت عالی، عمر طولانی، قابلیت جابه جایی و غیره اشاره نمود که در ادامه می خواهیم در مورد نحوه قیمت گذاری روی دیوارهای پیش ساخته بتنی که قبلا نصب شده و به عنوان دیوار دست دوم محسوب می گردند توضیحاتی را ارائه دهیم.

نحوه تعیین قیمت دیوار پیش ساخته بتنی دست دوم:

برخی کارفرماها پس از خرید و نصب دیوار پیش ساخته بتنی بنا به دلایلی نظیر کوچک تر کردن محوطه به دلیل فروش زمین، نصب دیوار موقت با استفاده از دیوار بتنی پیش ساخته و غیره اقدام به فروش دیوارهای بتنی می نمایند و مشتریانی نیز به جهت ارزان تر و مقرون به صرفه تر بودن این دیوارها نسبت به دیوار تازه تولید شده اقدام به خرید این دیوارها می نمایند.

مطلبی که مهم می باشد اینست که چطور روی این دیوارها قیمت گذاری شود؟

موارد گوناگونی روی قیمت این دیوارها تاثیرگذار می باشند. در زیر به چندین مورد آنها اشاره می نماییم:

الف) اولین موردی که در قیمت این دیوارها موثر است جزئیات ساخت این دیوارها می باشد. طبیعی است دیواری که دارای آرماتور بیشتر و بتن با کیفیت تر باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. این مورد را می توان با استناد به گفته فروشنده و یا با تخریب یک عدد پانل، بدست آورد.

ب) ظاهر دیوارها دیگر موردی می باشد که در قیمت دیوار دست دوم بتنی تاثیر می گذارد. طبیعتا دیوار با ظاهر خوب قیمت بالاتری را نسبت به دیوار بتنی ترک خورده و یا آسیب دیده و یا ظاهر نامناسب دارد.

ج) مکان نصب شده دیوار نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا هرچه مکان نصب شده دورتر باشد خریدار مجبور به پرداخت هزینه بیشتری جهت حمل دیوارها بوده و هرچه مکان دیوارها به زمین خریدار نزدیکتر باشد خریدار، وسواس کمتری در گرفتن تخفیف خواهد داشت.

د) قیمت روز دیوار بتنی پیش ساخته نیز دیگر عامل موثر در قیمت دیوار دست دوم است. یعنی با افزایش دیوار تازه تولید شده، دیوار دست دوم نیز بالطبع افزایش قیمت خواهد داشت.

س) ابعاد دیوارها دیگر عامل تاثیر گذار می باشد. هر چه ابعاد دیوار نصب شده به ابعاد مدنظر خریدار نزدیکتر باشد فروش آن راحت تر و قیمت آن نیز مناسب خواهد بود. به طور مثال اگر ارتفاع دیوار فروشنده 3.5 متر یا بالاتر باشد ولی ارتفاع مدنظر خریدار 2.5 متر باشد خریدار قیمت پایین تری را جهت خرید دیوار با ارتفاع بالاتر پیشنهاد خواهد داد و از طرفی اگر فروشنده بخواهد تا ارتفاع 2.5 را به قیمت مناسب بفروشد مابقی پانل های باقیمانده به دلیل نبودن ستون و فونداسیون، به قیمت بسیار ناچیزی فروش خواهند رفت و شاید فروش نیز نروند مگر اینکه فروشنده جهت پانل های باقیمانده اقدام به خرید ستون و فونداسیون جدید نموده و مجدد دیوارها را به قیمت مناسبی بفروشد.

در پایان به این نکته اشاره می نماییم که دیوار بتنی پیش ساخته دست دوم زمینه کمی در بازار قطعات بتنی دارد زیرا این دیوارها عمر طولانی داشته و دلایلی که کافرما را مجبور به فروش این دیوارها بکند بسیار اندک بوده و نهایتا با جابه جایی آنها، در مکان دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پیش ساخته بتنی دیوار دست دوم قیمت دیوار نصب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نجات خانم بمی بعد از ۴ روز از بین دو دیوار!

دریافت 957 KB

به دلیل اینکه امکان دسترسی برای نجات این خانم وجود نداشت طی هماهنگی با یکی از همسایه ها شکافی در دیوار خانه همسایه ایجاد کردیم و این زن را از بین شکاف نجات دادیم. 

احتمال می رود این زن به منظور جمع آوری ضایعات وارد درز ۲ دیوار شده و گرفتار شده باشد. حال عمومی این خانم مساعد نبود و بعد از رهاسازی به اورژانس بم تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر | نجات معجزه‌آسای زن بمی بعد از ۴ روز حبس بین دیوار
  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • فیلم| نجات خانم بمی بعد از ۴ روز از بین دو دیوار!
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم