Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:04:14 GMT

فوت ۲۱ بیمار و شناسایی ۱۰۷۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۸۴۷۹

فوت ۲۱ بیمار و شناسایی ۱۰۷۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد : تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۱۶۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۶۹ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۲۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۵۵ دُز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در شبانه روز گذشته ۵۶ هزار و ۸۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۹۶۹ هزار و ۴۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۲۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با توجه به روند نزولی شیوع کرونا و سویه امیکرون، اکنون بهترین فرصت است که مردم برای واکسیناسیون به ویژه دز یادآور اقدام کنند و نباید این فرصت طلایی واکسیناسیون را از دست بدهیم.

وی معتقد است، دز سوم برای عموم مردم و دز چهارم برای افراد خاص دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است و مشخص نیست در آینده چه وضعیتی داشته باشیم چون امکان شیوع واریانت‌های جدید در جهان و اپیدمی شدن آن در ایران هم وجود دارد پس کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا شهرستان در وضعیت کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی