Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهه قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه زندگی خوابگاهی به ویژه برای دختران سختی و مشکلات بسیاری به همراه دارد، گفت: اغلب دانشجویان از زندگی خوابگاهی تجارب خوب و ارزنده‌ای را کسب می‌کنند؛ اما در این میان هستند دانشجویانی که درگیر مشکلات و چالش‌های زیای می‌شوند.

این دانشجوی دانشگاه یاسوج دوری از خانواده را بزرگ‌ترین چالش دانشجویان دختر دانست و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه باعث می‌شود دانشجویان زمان کمتری برای مطالعه دروس خود بگذارند و دچار افت تحصیلی شوند، همین امر چالش‌های اخلاقی را نیز برای آنها ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خلا عاطفی بین دانشجویان زمینه ساز گرایش به برخی از ناهنجاری‌ها را ایجاد کرده، گفت: گریه شب هنگام دانشجویان دختر خوابگاهی به ویژه آنهایی که مشغول به تحصیل در ترم یک کارشناسی هستند، بسیار موضوعی عادی است. به عنوان مثال به علت عدم مدیریت نادرست برخی از مسئولان دانشگاهی، دانشجویان ترم یک و شش در یک اتاق ساکن هستند. این موضوع خود نیز باعث شده تا ترم بالایی‌ها درکی از خلا عاطفی ترم پایینی‌ها نداشته باشند یا برای مطالعه دروس نتوانند هماهنگی لازم را داشته باشند.

قربانی تفاوت فرهنگی بین دانشجویان ساکن در یک اتاق خوابگاه را چالش دیگر زندگی خوابگاهی برشمرد و گفت: در حال حاضر بیشتر اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویی ۶ یا ۸ نفره است. به این معنا که ۸ نفر با فرهنگ‌ها و عقاید و اخلاقیات مختلف در اتاقی بسیار کوچک باید در کنار هم زندگی کنند. این موضوع گاهی باعث ایجاد دلخوری بیین دانشجویان می‌شود و گاهی نیز بستری را برای گرایش به مسائل غیر اخلاقی یا نامتعارف فرهنگی فراهم می‌کند.

این دانشجوی مقطع کارشناسی با ذکر مثالی بیان کرد: ما در خوابگاه اتفاقات و ماجراهای بسیاری را شاهد هستیم. به عنوان مثال برخی از دانشجویان دختر با اعتقادات مذهبی شدید و پوشش چادر وارد خوابگاه می‌شوند ولی در اثر رفاقت و زندگی با برخی از د انشجویان دیگر، اعتقادات خود را از دست داده و ضمن انتخاب پوشش مانتو یا پیروی از مدهای روز، درگیر روابط عاطفی نادرست می‌شوند. 

                                                                            بیشتر بخوانید: ماجرای زندگی خانواده ۵ نفره در سوئیت ۴۰ متری دانشگاه/ مسئولان بخاطر داشتن فرزند خوابگاه نمی‌دادند

وی درباره چالش‌های فرهنگی ناشی از خلأ عاطفی دانشجویان دختر عنوان کرد: گرایش دختران و پسران در محیط دانشگاه موضوعی اجتناب ناپذیر است که معنویات دانشجویان خوابگاهی و غیر  خوابگاهی را تهدید می‌کند. 

مشکلات روحی دانشجویان خوابگاهی از ترم سوم

قربانی با ذ کر مثالی تصریح کرد: رشته‌های فنی و مهندسی تعداد دانشجویان دختر نسبت به پسران بسیار کم است. در نتیجه این موضوع می‌شود تا دختران برای ارتباط برقرار کردن با همکلاسی‌های خود یا برطرف سازی خلأ عاطفی با پسران در ارتباط باشند. این موضوع در طولانی مدت آسیب‌های بسیاری را برای دانشجویان به همراه دارد و علاوه بر اینکه قبح روابط ریخته می‌شود، به عادی سازی روابط نامشروع در دانشگاه منجر خواهد شد.

این دانشجوی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه اغلب دانشجویان ساکن خوابگاه از ترم سوم به بعد دچار افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند، گفت: این افسردگی به این علت ایجاد می‌شود که دانشجویان در ترم اول یا دوم رابطه عاطفی ناموفقی را تجربه کردند. بنابراین دچار مشکلات روحی و دلسردی و دلزدگی نسبت به درس خواندن و  ادامه تحصیل و کسب شغل و آینده خود می‌شوند. 

وی ادامه داد: به عنوان دو دانشجوی دختر که همکلاسی و هم اتاقی و دوست بودند، بعد مدت زمانی متوجه شدند که با دانشجوی پسری که ارتباط عاطفی برقرار کردند، یک نفر است. این دو دختر تا مدت‌ها دچار مشکلات ناشی از افسردگی بودند و در نهایت با پایین‌ترین نمرات فارغ التحصیل شدند. 

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1137498 برچسب‌ها خوابگاه دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی دانشجویان دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل

مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسابقات والیبال دانشجویان امروز با حضور تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در محل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی برگزار شد و سرپرست تیم های شرکت‌کننده و تیم‌های مدعو از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل به تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه استان‌های مازندران، گیلان وگلستان شرکت کردند که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات در دو گروه سه و چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند و در نهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد یادآور شد: تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه 2 به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود می‌کند.

رئیس دانشگاه شمال آمل همچنین یادآور شد: این دانشگاه به واسطه برخورداری از امکانات زیرساختی و سالن های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

وی گفت: وزارت علوم به درخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

 رنجبر گفت: شهرستان آمل یکی از قطب‌های اصلی والیبال کشور بوده و والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات در سطح دانشجویی به شناسایی استعدادهای جدید و معرفی به تیم‌های شرکت کننده درلیگ  والیبال منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • از روان تا درمان
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید