Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:18:32 GMT

دستگیری شکارچیان خزندگان در منطقه حفاظت شده میشداغ

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۱۷۴

دستگیری شکارچیان خزندگان در منطقه حفاظت شده میشداغ

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خــوزستان، هادی جلالی بیان کرد: بنا بر گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر وجود ۲ نفر متخلف صید خزندگان در منطقه حفاظت شده میشداغ (منطقه بیت راشد) گروه پاسگاه محیط‌بانی میشداغ به محل عزیمت کرده و ۲ نـفر  را که در حال تله گذاری برای خزندگان از قبیل عقرب، مارمولک، خاردم بین‌النهرین و مار جعفری بودند، دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متخلفان ادعا می‌کردند که کارشان قانونی و با مجوز است که پس از بررسی مشخص شد این ادعا صحت ندارد به همین دلیل پس از هماهنگی با دادسـتان شهرستان دشت‌آزادگان، متخلفان به همراه ادوات آنها و تعداد سه فرد عقرب و یک فرد مارمولک که از آنها ضبط شده بود به کلانتری ۱۳ بستان منتقل شدند.

به گفته وی، این متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شده و خزندگان نیز در همان زیستگاه رهاسازی شدند.

بر اساس این گزارش، منطقه حفاظت شده میشداغ (به زبان محلی مشداخ) با وسعت ۵۴ هزار هکتار بین شهرهای بستان و عبدالخان در غرب خوزستان قرار گرفته است و در سال ۱۳۹۰ از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

این زیستگاه هم اکنون تنها منطقه‌ای است که می‌توان تعداد محدودی از آهوان خوزستان (غزال ریم) را در آن دید. یکی از ویژگی‌های این منطقه خزندگان کمیاب آن است.

برچسب‌ها معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب دشت آزادگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دشت آزادگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان دشت آزادگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان اهواز منطقه حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک