Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@21:00:20 GMT

کاهش ۳ هزار تومانی قیمت شکر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۵۹۷

کاهش ۳ هزار تومانی قیمت شکر

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور از کاهش ۳ هزار تومانی قیمت شکر آزاد در بخش عمده فروشی خبر داد و گفت: شکر مورد نیاز کشور تامین است، اما بخشی با نرخ آزاد و بخشی با قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

«قاسمعلی حسنی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در خصوص وضعیت بازار شکر در بخش عمده فروشی افزود: اکنون شکر ۶ نرخ دارد آن بخش که با نرخ آزاد به فروش می‌رسد به وفور در بازار موجود است و شکر با نرخ مصوب با محدودیت عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور درباره ۶ نرخی شدن شکر و عملکرد سلیقه‌ای در این بخش، اظهار داشت: نرخ هر کیلوگرم شکر در واحدهای عمده با قیمت ۱۲ هزارو ۵۰۰  تومان است که با هزینه حمل و نقل و بسته بندی ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان تحت عنوان طرح رمضان به دست مصرف کنندگان می‌رسد؛ همچنین شکر قبل با نرخ ۱۵ هزار تومان، شکر صنف و صنعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به انضمام یک درصد ارزش افزوده، شکر عمده فروشی بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان و شکر آزاد ۲۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.

حسنی تصریح کرد: اکنون قیمت شکر با حواله از کارخانه به نرخ عمده فروشی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم شکر آزاد در عمده فروشی‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به هفته گذشته بین دو تا سه هزار تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

رشد ۲۷۰ درصدی قیمت شکر نسبت طی ۱۱ ماهه سال گذشته

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور تصریح کرد: طبق آمار ۱۵ فروردین تا ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ قیمت شکر چند بار تغییر یافت، به طوری که در فروردین ماه قیمت این محصول کیلویی ۶ هزارو ۶۵۰ تومان برای عمده فروشی و ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده بود. در تیرماه نرخ این محصول در عمده فروشی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، در شهریور ماه قیمت عمده فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در دی ماه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به انضمام ۹ درصد و برای مصرف کنندگان ۱۵ هزار تومان عرضه شده بود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند همچنان شکر طرح رمضان را با قیمت کیلویی ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان تهیه کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، کالای اساسی ، ستاد پشتیبانی برنامه‌ی تنظیم بازار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کالای اساسی هزار و ۵۰۰ تومان هزار تومان عمده فروشی قیمت شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهای طلا و انواع سکه امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران افزایش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، رشد یک میلیون تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۶۹ هزار تومان افزایش، سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است