Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ این روزها از میدان انقلاب که به سمت میدان ولیعصر می‌روی حال و هوایت عوض می‌شود، انگار روح در کالبد خیابان دمیده شده به گونه‌ای که با دو سال قبل متفاوت است، مدت‌ها بود خیابان انقلاب و راسته کتاب‌فروش‌ها حال و هوای قبل را نداشت، این روزها با بازگشایی دانشگاه‌ها و حضور دوباره دانشجویان در این خیابان دوباره بوی جوانی در انقلاب پیچیده شده و از آن ایستگاه اتوبوس وسط خیابان تا کتاب‌فروشی‌های خیابان‌های فرعی همه دوباره بوی زندگی گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حول و حوش ساعت ۲ بعدازظهر یکی از روزهای ماه رمضان از سمت میدان انقلاب به سمت خیابان ۱۶ آذر رفتم، حتی در این ساعت گرم بهاری نیز می‌شد نشاط دانشجویی را در خیابان دید، وارد خیابان ۱۶ آذر که شدم بیشتر حال و هوای دانشجویی را حس کردم، گروه‌های چند نفری گرم صحبت بودند، برخی کتاب دستشان بود و برخی دیگر هیچ جزوه و کتابی در دست نداشتند، گویا به همان کلاس‌های آنلاین عادت کرده بودند.

ورودی‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز تازه با فضای دانشگاه و کلاس‌های حضوری آشنا شده بودند و این امر از صحبت‌هایشان مشخص بود، سر گفت‌وگو را با چند نفر از این دانشجویان باز کردم تا بیشتر در جریان حال و هوای این روزهای دانشگاه قرار بگیرم.

یکی از دانشجویان تا متوجه شد که خبرنگار هستم به سرعت از گلایه‌ها گفت به این امید که حرفش به گوش مسوولان برسد.

می‌گفت: کلاس‌ها بزرگ نیست و ۴۰ یا ۵۰ نفر در یک کلاس هستیم، کلاس‌ها تهویه ندارد و باید پنجره‌ها را باز کنیم که سر و صدای بچه‌ها در محوطه دانشگاه و حتی تعمیرات از بیرون به داخل کلاس می‌آید.

دانشجوی دیگری با تمجید از برگزاری کلاس‌های حضوری گفت: ما در رشته پیراپزشکی تحصیل می‌کنیم که برخی کلاس‌ها عملی است و باید حضوری برگزار شود، اما بعضی درس‌ها اگر آنلاین برگزار شود برای دانشجویان بهتر است.

وی با اشاره به مزایای آموزش حضوری گفت: در آموزش حضوری باید حتما به درس توجه کنیم تا اگر استاد سوال پرسید پاسخ دهیم و به همین دلیل این نوع آموزش بهتر است.

در همین حین دسته دیگری از دانشجویان با دیدن جمع‌مان به ما پیوستند و آن‌ها هم رضایت خود را از برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری اعلام کردند.

یکی از این دانشجویان می‌گفت: در کلاس‌های حضوری امکان تعامل بیشتر دانشجویان با اساتید برای دریافت محتوای دروس وجود دارد که در نتیجه باعث یادگیری بهتر و بازدهی بالاتر کلاس‌ها می‌شود، البته با توجه به تمهیدات دانشگاه برای حضور آنلاین دانشجویان شهرستانی در کلاس‌های حضوری، دانشجویان شهرستان‌های اطراف تهران هم به خاطر طولانی بودن مسیر رفت و آمد، درخواست حضور آنلاین سر کلاس‌ها را دارند، از طرفی دانشجویانی که در مدت شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌ها مشغول به کار شدند در حال حاضر امکان حضور منظم در کلاس را ندارند.

* ترم چندمی‌هایی که تازه دانشگاه را دیده‌اند

چند نفر دیگر از دانشجویان می‌گویند: ما ورودی ۱۴۰۰ هستیم اما تازه دانشگاه را دیدیم زیرا کلاس‌ها حضوری نبود.

از یکی از آن‌ها درباره محیط دانشگاه پرسیدم، گفت: ذهنیتم درباره دانشگاه چیز دیگری بود، ساختمان‌ها بیشتر از اینکه شبیه کلاس باشد شکل اداری دارد، اما اساتید بسیار عالی هستند.

دانشجوی دیگری گفت: اساتید ما بسیار خوب تدریس می‌کنند، سطح بالایی دارند و دارای تجربه بسیاری هستند.

به خودم که می‌آیم می‌بینم دورم پر از دانشجو است، دانشجویانی که برخی گلایه‌هایشان را مطرح می‌کنند و بعضی از مزیت‌های آموزش حضوری می‌گویند.

دانشجوی دیگری که تازه به جمع ما پیوسته است، گفت: در آموزش حضوری استاد بهتر تدریس می‌کند و با آموزش آنلاین قابل قیاس نیست، تدریس در آموزش آنلاین فقط در حد یک ارائه پاورپوینت بود ولی حالا می‌توانیم جواب سوالات‌مان را به خوبی بگیریم، ما ورودی ۱۴۰۰ هستیم و اساتیدمان را نمی‌شناختیم زیرا به صورت آنلاین تحصیل کردیم.

دانشجوی بعدی گفت: در آموزش حضوری اساتید بهتر برای تدریس وقت می‌گذارند، البته هر کدام از انواع آموزش مزایایی دارند و فرصت‌هایی را در اختیار دانشجو قرار می‌دهند اما خودم به شخصه، آموزش حضوری را بیشتر دوست دارم.

دانشجوی دیگری با خنده و به شوخی می‌گوید: البته آموزش مجازی دوست داشتنی‌تر است زیرا می‌توانیم از زیر کلاس‌ها در برویم و بگوییم نت قطع شد؛ اما اگر بخواهم جدی صحبت کنم باید بگویم در آموزش حضوری کلاس‌ها با کیفیت بهتری برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، با گذشت مدت کوتاهی از بازگشایی دانشگاه‌ها، نشاط به کالبد دانشگاه بازگشته و به گفته دانشجویان گویا دانشگاه‌ها پس از دو سال زنده شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش حضوری میدان انقلاب کلاس های حضوری آموزش حضوری دانشجوی دیگری حال و هوای کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

دانشگاه شیراز که پیش‌تر دانشگاه پهلوی نام داشت، یکی از دانشگاه‌های مادر، جامع و دولتی ایران است که در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس گردید.

به گزارش انتخاب، دانشگاه شیراز با تأسیس دانشکده فنی با هدف آموزش متخصصان علوم پزشکی با یک برنامه چهار ساله در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در ابتدا مؤسسه عالی بهداشت نامیده شد، در سال ۱۳۲۹ به یک دانشکده پزشکی تبدیل شد. در سال ۱۳۳۲ آموزشکده پرستاری نمازی و دانشکده‌های کشاورزی و هنر و علوم تأسیس شد.

با افزودن دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۳۳، به وضعیت دانشگاه ارتقاء یافت و دانشگاه پهلوی نامیده شد. سپس دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۳۴۸، دانشکده تحصیلات تکمیلی و کالج الکترونیک در سال ۱۳۴۸، و دانشکده‌های حقوق و آموزش در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه اضافه شدند. در سال ۱۳۳۹، شاه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، گیلورد هارول را دعوت کرد تا به ایران بیاید و مؤسسات آموزش عالی ایران را بازرسی کند.

هارول به درخواست شاه گزارشی را با عنوان الگویی برای یک دانشگاه جدید در ایران تهیه کرد و شاه متعاقباً تصمیم گرفت که دانشگاه پنسیلوانیا به دولت ایران در تبدیل دانشگاه شیراز به تنها نهادی در ایران که بر اساس سبک آمریکایی برای تحصیلات در مقاطع بالاتر کمک کند.

دیگر خبرها

  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود