Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو روز دوشنبه در مراسم قدردانی از همکاری ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: از این تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد سند مالکیت برای مناطق روستایی صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار بوده  و امیدواریم این همکاری میان دستگاه های مرتبط با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان ها استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاملو در خصوص تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگ، گفت: در این رابطه در قانون بودجه حکمی داده شد که بر مبنای آن تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ برای روستاییان هزینه‌ای نخواهد داشت.
به گفته وی در کشور حدود ۶۲ هزار روستای دارای سکنه وجود دارد که ۴۰ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که همه این روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: توسعه کشور جز از طریق توسعه روستایی میسر نخواهد بود و همه دستگاه‌ها در زمینه رونق گردشگری، اجرای منظومه‌های روستایی، ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، تامین زمین برای ساخت مسکن و.. همکاری جدی با این بنیاد داشته باشند.
وی ادامه داد: در تحریم‌هایی که علیه کشور اتفاق افتاد، اگر در بخش کشاورزی وابستگی ما به خارج زیاد بود امروز با مشکلات عدیده و بزرگی مواجه می‌شدیم ولی ظرفیت روستاهای کشور و تولیدات آن ها باعث شد تا از خیلی از بحران‌ها عبور کنیم.
وی تهیه طرح منظومه‌های روستایی را یکی از راه های شتاب دادن به توسعه روستایی کشور دانست و گفت: امیدواریم نتیجه مطالعه این طرح هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی شود و بنیادمسکن این آمادگی را دارد تا ورود بیشتری در این حوزه داشته باشد.
طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف توسعه پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی - شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه شده و برای اجرا در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می‌گیرد.
در این طرح براساس روستاها بسته به شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و در نهایت هر یک به قطبی تبدیل خواهند شد.

لزوم افزایش اعتبار 
وی با تاکید بر ایمن سازی روستاهای در معرض خطر ادامه داد: سرمایه گذاری در این خصوص از جمله در گلستان ضرورت بوده و ماده ۲۷ قانون برنامه ششم هم در این زمینه تصویب شده و سازمان برنامه و بودجه هم حمایت کرد و دارای ردیف اعتباری شد.
وی افزود: اکنون برای گسترش سرمایه گذاری برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر در سطح کشور، منابع در اختیار این بنیاد محدود بوده و لازم است در مرکز این موضوع پیگیری و تقویت شود.
وی در ادامه با قدردانی از همکاری منابع طبیعی در واگذاری اراضی ملی برای ساخت مسکن در روستا، گفت: اکنون شاهد افزایش قیمت زمین در برخی از روستاها بوده و این معضل نگرانی جدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تامین مسکن افراد نیازمند است.
وی ادامه داد: با وجود این، در این شرایط موظف هستیم برای خانه دار شدن افراد نیازمند روستایی راهکارلازم اندیشیده و کمک کنیم.
معاون عمران روستایی بنیادمسکن کشور گفت: با افزایش قیمت مسکن در شهرها، برخی روستاها حالت خوابگاهی پیدا کرده اند که باید در برنامه ریزی‌ تولید مسکن به این موضوع توجه شود.
در این نشست از مدیران و کارشناسان ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک گلستان در راستای اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی، تولید و عرضه مسکن و صدور اسناد مالکیت روستایی شهری با اهدا لوح قدردانی شد.
محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از روز گذشته ( یکشنبه) برای افتتاح یا کلنگ زنی طرح های توسعه روستایی و نشست با مسوولان گلستان به این استان سفر کرده است.

برچسب‌ها استان گلستان ثبت اسناد و املاک گرگان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان ثبت اسناد و املاک گرگان استان گلستان ثبت اسناد و املاک گرگان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منظومه های روستایی توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال

دریافت 53 MB

به گزارش خبرگزاری مهر؛ طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه اسناد مالکیت صدها نفر از مردم قشم پس از حدود ۵۰ سال به آنها داده شد.

از حدود پنجاه سال پیش صدور اسنادی موسوم به رفسنجان سبب شده بود دعاوی حقوقی متعددی در جزیره قشم ایجاد شود و افراد حقیقی متعددی مدعی مالکیت بر زمین‌های مردم و اهالی این جزیره و حتی ساختمان‌های دولتی شوند؛ اما هم اکنون با سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان داد اهالی قشم پس از بیش از پنجاه سال ستانده شد و ساکنان این جزیره در آب‌های نیلگون خلیج فارس، سندهای مالکیت خود را از دستان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دریافت نمودند.

کد خبر 6095541

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود