Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: آنچه امروز ایران را در میان کشورهای دیگر دنیا شاخص کرده است موضع اصولی کشورمان در برابر تجاوزگری‌های آمریکا و کشورهای سلطه‌طلب بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «آرسن اواکیان» سفیر جدید جمهوری ارمنستان در کشورمان با بیان اینکه دو کشور همواره از روابطی دوستانه بر پایه حسن همجواری و همسایگی برخوردار بوده‌اند، گفت: ظرفیت‌های متنوعی برای ارتقای سطح روابط دوستانه و دیرینه تهران و ایروان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با هرگونه تجاوزگری افزود: آنچه امروز ایران را در میان کشورهای دیگر دنیا شاخص کرده است موضع اصولی کشورمان در برابر تجاوزگری‌های آمریکا و کشورهای سلطه‌طلب بوده است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره حامی حق حاکمیت ملی و احترام به تمامیت ارضی کشورهاست.

«آرسن اواکیان» سفیر جدید جمهوری ارمنستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مقامات کشورش برای گسترش همه جانبه روابط با ایران عزم راسخ دارند، گفت: ارمنستان آماده است تا سطح روابط دو کشور به سطح روابط راهبردی ارتقا پیدا کند.

حضور آمریکا و ناتو در افغانستان جز خرابی و کشتار دستاوردی دیگری نداشت

رئیس‌جمهور هم‌چنین در مراسم دریافت استوارنامه «پتریس وایواراس» سفیر آکردیته جمهوری لتونی با بیان اینکه دو کشور همواره روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی مطلوبی با یکدیگر داشته‌اند و مزیت جغرافیایی ایران می‌تواند تجارت بین مناطق آسیایی و اروپایی را پررونق و کم هزینه کند، گفت: امروز در عرصه بین‌المللی با مشکلات جدی و ظلم و تعدی به کشورهایی نظیر افغانستان و فلسطین مواجه هستیم.

وی افزود: حضور آمریکا و ناتو در افغانستان جز خرابی و کشتار دستاوردی دیگری نداشت و نه برای افغانستان و نه برای منطقه امنیت‌ساز نبود. جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است، تصریح کرد: جنگ و درگیری در اوکراین نباید مانع از توجه کافی به بحران در افغانستان و مشکلات مردم این کشور و جمعیت بزرگ آوارگان آن شود.

«پتریس وایواراس» سفیر آکردیته جمهوری لتونی نیز در این مراسم با اشاره به سپری شدن یکصد سال از آغاز روابط دیپلماتیک کشورش با ایران گفت: علاقمندیم روابط با جمهوری اسلامی ایران را بر پایه درک و دوستی متقابل در راستای تامین منافع دو کشور گسترش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ارمنستان آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ارمنستان جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت