Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@14:38:39 GMT

ارتباط نوسانات آب و هوایی با میزان شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۸۸۳

ارتباط نوسانات آب و هوایی با میزان شیوع کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان: یک مطالعه جدید در مراکش نشان داده است که بین عوامل هواشناسی، آلودگی، کیفیت هوا و انتقال کووید ۱۹ همبستگی قابل توجهی وجود دارد؛ به گونه‌ای که افزایش میانگین دما و تابش نور ممکن است تعداد موارد روزانه کووید را کاهش دهد. در حالی که افزایش رطوبت و باد منجر به افزایش می‌شود.

این مطالعه که بر اساس داده‌های دوره ۲ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ انجام شده، توضیح داده است که ایمنی بدن در اثر هوای سرد ضعیف و در نتیجه منجر به افزایش قرار گرفتن در معرض عفونت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که در مورد ویروس‌های فصلی مانند آنفلوانزا صادق است.

برخی از نویسندگان می‌گویند که "تابش خورشیدی که منجر به دمای بالا می‌شود، ویروس را در معرض اشعه‌های فرابنفش قرار می‌دهد که ممکن است به غشای لیپیدی آن آسیب برساند و احتمال عفونت را کاهش دهد" و برخی دیگر اظهار می‌کنند که "تابش با افزایش سطح ویتامین D ایمنی را بهبود می‌بخشد و در نتیجه از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند."

این مطالعه نشان داده است که ارتباط مشاهده شده بین انتقال ویروس و نوسانات آب و هوا نیز ممکن است به تغییرات در رفتار انسان با تغییرات فصلی نسبت داده شود؛ زیرا این رفتار‌ها می‌توانند از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

هدف از این مطالعه کشف رابطه بین متغیر‌های هواشناسی، کیفیت هوا و انتقال روزانه کرونا و اطلاعات مربوط به کیفیت هوا است.

این یافته‌ها با بسیاری از مطالعات دیگر سازگار هستند و به مقامات بهداشت عمومی اجازه می‌دهد تا اقدامات بهداشت عمومی را با هدف محدود کردن گسترش ویروس برنامه ریزی مجدد کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر فرزین رضازاده گفت: اورژانس هوایی در اولین و دومین پرواز خود یک مصدوم ۲۳ ساله آقا، مولتی تروما با وضعیت بحرانی را از شهرستان نقده و دو بیمار آقا و خانم با شکایت سکته قلبی را از شهرستان اشنویه به ارومیه انتقال داد و پس از سوختگیری، بلافاصله سومین پرواز خود را به مقصد سلماس انجام داد که در این ماموریت یک بیمار ۵۴ ساله خانم با شکایت سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین را با حمایت‌های پیشرفته حیاتی توسط کارشناسان اورژانس هوایی به ارومیه انتقال داد.

گفتنی است اورژانس هوایی ارومیه از ابتدای سالجاری ۱۱ بیمار نیازمند خدمات تخصصی در مرکز استان را از شهرستان‌ها به ارومیه انتقال داده است.

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی