Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دیدار هیئت ایرانی و سعودی با محور امنیتی و با حضور مقامات سطح بالای دو کشور بوده است و طرفین توافق کردند که دور بعدی گفت‌و‌گوها در سطح دیپلماتیک انجام شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (دوشنبه) در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، با اشاره به برگزاری دور پنجم گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی با میانجیگری بغداد، گفت که طرفین در خصوص یک یادداشت تفاهم 10 بندی به توافق رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که دیدار هیئت ایرانی و سعودی با محور امنیتی و با حضور مقامات سطح بالای دو کشور بوده است و طرفین توافق کردند که دور بعدی گفت‌و‌گوها در سطح دیپلماتیک انجام شود.

به گفته فؤاد حسین، موضوع یمن و لزوم ادامه آتش‌بس در این کشور نیز از دیگر مسائل مهم مطرح شده در این دور گفت‌و‌گوها بود.

فواد حسین: ترکیه با تاخیر بغداد را در جریان عملیاتش قرار داد/ مذاکرات بین ایران و عربستان مثبت استبرگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد، وزرای خارجه دو کشور دیدار می‌کنند؟

 

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل امنیتی میان عراق با ایران و ترکیه پرداخت و گفت که همه این موضوعات می‌بایست از طریق گفت‌و‌گو حل و فصل شود.

او در این راستا از سفر یک هیأت ایرانی به بغداد، پس از عید سعید فطر برای رایزنی در خصوص برخی مسائل از جمله موضوعات امنیتی خبر داد و سپس مدعی شد که حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به منزله «حمله به دولت و منافع ملی [عراق] است» و حضور مستشاران آمریکایی در عراق در توافق با دولت بغداد صورت گرفته و کاملا قانونی است.

فؤاد حسین  در خصوص حملات ترکیه در شمال کردستان عراق نیز گفت که دلایل آنکارا در خصوص استفاده از نیروی نظامی برای بغداد قانع کننده نبوده است.

وزیر خارجه عراق در خصوص تأثیرپذیری این کشور از جنگ اوکراین نیز به موضوع کمبود گندم اشاره کرد و به نقل از وزیر تجارت عراق گفت که ذخیره گندم عراق فقط برای دو ماه کفایت می‌کند.

فؤاد حسین در مورد شرایط سیاسی فعلی عراق نیز گفت که انسداد سیاسی همچنان برای انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت جدید ادامه دارد و هیچ راه‌حلی در میان نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران و عربستان وزیر خارجه عراق فؤاد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس