Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@19:51:02 GMT

انگلیس مدعی کاهش سرعت پیشرفت روسیه در جنگ اوکراین شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۲۰۲

این وزارتخانه در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد: روسیه از زمانی که تمرکز خود را به اشغال کامل دونباس تغییر داده، پیشرفت های جزئی در برخی مناطق داشته است. بیانیه ادعایی وزارت دفاع انگلیس می‌افزاید: روسیه بدون وجود پشتیبانی لجستیکی و رزمی کافی، هنوز نتوانسته است به یک پیشرفت قابل توجه در اوکراین دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟

بر اساس ارزیابی ارائه شده توسط این نهاد نظامی، «تصمیم روسیه برای محاصره کارخانه فولاد آزووستال ماریوپل به این معنی است که بسیاری از  نیروهای روس در شهر می مانند و دوباره اعزام نمی‌شوند. این درحالیست که دفاع اوکراین از ماریوپل نیروهای روسی را خسته کرده و کارایی رزمی آنها را کاهش داده است.»

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین ادعا شده است که پیشنهاد روسیه برای اینکه پرداخت غرامت به خانواده نیروهای فوت شده روس، توسط مقامات نظامی انجام شود «نشان دهنده تمایل مسکو به پنهان کردن مقیاس واقعی خسارت‌های متحمل شده در جنگ است.»

نزدیک به دو ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

آیا جنگ اوکراین به خلع سلاح آمریکا از تحریم‌ها منجر می‌شود؟

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در اظهار نظری بحث برانگیز به قدرت نظامی برتر روسیه در جنگ اوکراین اذعان و عنوان کرد که پیروزی این کشور یک احتمال واقعی بشمار می‌رود. این درحالیست که گفته می‌شود انگلیس کار آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور را آغاز کرده است.

دوران بحرانی غرب پس از پایان جنگ اوکراین

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه اوکراین انگلستان جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه