Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:15:59 GMT

پارسال ۹۶ درصد تعهد اشتغال در اردستان محقق شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۸۹۱

پارسال ۹۶ درصد تعهد اشتغال در اردستان محقق شد

به گزارش ایرنا، مهدی خانی روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته کار و کارگر (پنجم تا دوازدهم اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: رونق اقتصادی و تولید ملی که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است به حمایت از قشر کارگر و تولید ملی نیاز دارد.

این مسوول اظهار داشت: تاکنون ۸۵ نوع شغل سخت و زیان آور در راستای حمایت از کارگران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه تولید در شهرستان شناسایی و برای تصمیم‌گیری به مرکز استان اصفهان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره روابط کار و درخواست هیات تشخیص گفت: سال گذشته ۱۱۰ درخواست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تحویل و ۷۳ رای هیات حل اختلاف صادر شده است؛ سال ۱۳۹۹ در مجموع ۸۵ درخواست وارد و ثبت شده بود که نشان از افزایش آمار سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ دارد.

خانی ادامه داد: این آمار از سال ۹۶ تا ۹۹ روند کاهشی داشت و سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ نیز به ترتیب ۲۱۲، ۷۹ و ۱۳۸ درخواست ثبت و رسیدگی شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: سال گذشته ۳۸۱ بازرسی ادواری و ۳۱ بازرسی موردی از واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولید انجام و ۲۰ حادثه کار بررسی شده است.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۳۹ گشت شناسایی و ۳۵ تحقیق پرونده صورت گرفته و هشت مورد تایید صلاحیت ایمنی پیمانکار انجام شده است.

بهبود شرایط کار در اردستان

خانی خاطرنشان کرد: کاهش تعداد ثبت درخواست تشخیص و حل اختلاف در چهار سال گذشته نشان از روند افزایشی تفاهم بین کارگر و کارفرما و در نتیجه بهبود شرایط کار در این شهرستان دارد، از طرفی در سال گذشته موضوع کرونا و وضعیت اقتصادی تا حدی سبب شده تعداد درخواست‌های حل اختلاف افزایش یابد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش اشتغال و آغاز عملیات اجرایی ساخت چندین واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان، آمار بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی نیز افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌ ۱۳۹۹ را شاهد هستیم.

وی درباره سهمیه تسهیلات اشتغال شهرستان در سال گذشته اظهار داشت: یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به اردستان اختصاص یافت که به ۴۰ نفر پرداخت و ۱۰۰ درصد سهمیه جذب شده و در زمینه پشتیبان نیز ۶۶۰ میلیون تومان بوده که ۱۰۰ میلیون تومان آن به یک نفر واجد شرایط پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در هفته کارگر برنامه های مختلفی اجرا می شود، خاطر نشان کرد: غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با ۳۰ خانواده شهید کارگر شهرستان به همراه تجلیل از آنان، استقرار میز خدمت در محل واحدهای صنعتی و تولیدی و بررسی مشکل های کارگران از جمله برنامه‌های این هفته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان اضافه کرد: برگزاری مسابقه پیامکی در فضای مجازی با همکاری اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از کارخانه های بزرگ و تجلیل از کارگران نمونه نیز از دیگر برنامه‌های هفته کارگر در این شهرستان است.

خانی با بیان اینکه ۱۶۹ شرکت تعاونی در اردستان ثبت شده است، گفت: ۱۰۲ شرکت تعاونی فعال و ۶۷ تعاونی غیرفعالند و سه شرکت تعاونی جدید نیز به ثبت رسیده است.

برخورداری ۹۶ نفر از بیمه بیکاری

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: سال ۱۳۹۹ از مجموع ۲۳۷ درخواست ثبت شده، ۱۸۶ نفر بیمه بیکاری دریافت می کردند که سال ۱۴۰۰ به ۹۶ نفر کاهش یافته است.

خانی با اشاره به فعالیت ۱۵ کارخانه بالای ۵۰ نفر نیروی انسانی در اردستان اظهار داشت: سال گذشته ۲۶ نفر از افراد خارجی که در منطقه و در واحدهای مختلف مشغول به کار بودند شناسایی و در مجموع کارفرمایان افزون بر ۱۱ و نیم میلیون تومان جریمه شدند.

اردستان ۶۶ واحد صنعتی دارد که در این بین ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها کارگر اردستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر اردستان سازمان بهزیستی کشور کارگر اردستان سازمان بهزیستی کشور رییس اداره تعاون میلیون تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد