Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@03:41:34 GMT

سفیر جدید آمریکا در اوکراین انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۸۹۵

سفیر جدید آمریکا در اوکراین انتخاب شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا،‌ بریجیت برینک را که پیش از این سفیر این کشور در اسلواکی بود به عنوان سفیر جدید این کشور در اوکراین منصوب کرد.

به گزارش نیویورک تایمز،‌ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه،‌ بریجیت برینک را به عنوان سفیر ایالات متحده در اوکراین معرفی کرد. این خبر در حالی از سوی کاخ سفید مخابره شده است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید جی آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید در بیانیهای اعلام کرده است: هیئت آمریکایی اعزام شده به اوکراین مقدمات بازگشایی سفارت این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین را فراهم خواهند کرد.

سفارت اوکراین از سال 2019 تا کنون با اخراج ماری ال. یووانوویچ از سوی دونالد ترامپ خالی مانده بود. برینک در سال 2019 از سوی ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در اسلواکی فعالیت می‌کرد. وی همچنین سابقه کار در کشورهای ازبکستان و گرجستان را نیز دارد.

در صورت تایید، برینک نقش خود را در مقطعی حساس در روابط ایالات متحده و اوکراین به عهده خواهد گرفت. او یک روز پس از حمله روسیه از مرز اوکراین و اسلواکی بازدید کرد و گفت که ارسال کمک‌های مردمی اسلواکی به اوکراین را نظارت خواهد کرد.

انتظار می رود که بازگشت قریب الوقوع دیپلمات های آمریکایی به سفارت این کشور در کی‌یف مورد استقبال قانونگذاران هر دو حزب و همچنین رهبران اوکراین قرار گیرد./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اوکراین سفیر جدید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی