Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:29:36 GMT

تجهیز نیروی هوایی یونان به پهپادهای اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۹۱۲

تجهیز نیروی هوایی یونان به پهپادهای اسرائیلی

یونان قصد دارد برای تقابل احتمالی با جنگنده‌های ترکیه و رصد دقیق حریم هوایی خود، پهپادهایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی خریداری کند.

 به گزارش مشرق، در حالیکه ارتش آمریکا با توجه به وضعیت نبرد در اوکراین از اعزام مجدد پهپادهای «ام کیو-۹ ریپر» خود به پایگاه هوایی «لاریسا» در یونان خبر داده که آتن مترصد خرید پهپادهای پیشرفته از رژیم موقت صهیونیستی برای مقابله محتمل با نیروی هوایی ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» این پهپادها پس از تقریباً یک سال و نیم به تاسیساتی بازمی‌گردند که تحت توافقنامه همکاری دفاعی متقابل ایالات متحده و یونان  ارتقا یافته اند. اگرچه ماموریت پهپاد ام کیو-۹ با ماموریت های نظارتی در منطقه مدیترانه مرتبط است، برد آنها (۱۸۵۰ کیلومتر) همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا برای ماموریت‌های ناتو در کشورهای حاشیه دریای سیاه (بلغارستان، رومانی) با توجه به وضعیت اوکراین در یونان مستقر شوند.

برای نیروی هوایی یونان نیز استقرار پهپادهای ام کیو-۹ با توجه به مذاکرات در حال انجام برای عرضه پهپادبه یونان بین آتن و پنتاگون اهمیت بیشتری یافته است.

نیروی هوایی یونان می‌خواهد سه فروند پهپاد ام کیو-۹ و یک ایستگاه فرماندهی تهیه کند، اما  نیروی هوایی ایالات متحده به طور معمول از ۶ پهپاد از این نوع در هر پست فرماندهی استفاده می کند. با این حال، یونانی‌ها سه پهپاد از این نوع را برای رفع نیازهای نظارتی کشور کافی می‌دانند.

در عین حال، مذاکراتی نیز با رژیم  موفقت صهیونیستی برای تامین پهپادهای اسرائیلی به ویژه پیشرفته‌ترین نوع «هرون» در جریان است که می‌تواند ماموریت های تهاجمی را نیز انجام دهد. در همین حال، رفتار ترکیه در دریای اژه اقدامات یونان برای تقویت توان بازدارندگی نیروی هوایی خود را تایید می‌کند.

در روزهای اخیر، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه پروازهای خود را در خاک یونان از سر گرفتند که منجر به یک سری رهگیری‌ها شد.

منابع خبری یونانی یکشنبه شب به وقت تهران از نقض حریم  هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های و پهپادهای ارتش ترکیه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های یونانی، در روز شنبه مصادف با «عید پاک» در این کشور ۱۶ تخلف از سوی  نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان صورت گرفت.

بر اساس داده‌های وزارت دفاع یونان، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و یک دسته پروازی سه فروندی جنگنده «اف-۱۶» با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کردند. وزارت دفاع یونان اعلام کرده که این هواپیماها مطابق با قوانین بین‌المللی شناسایی و رهگیری شدند.

اخیرا، روزنامه «گریک سیتی تایمز»   به نقل از تحلیلگران اذعان کردند که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

تحلیلگران گفتند که ضروری است ترکیه ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است اما در ترکیه انجام نشده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت آمریکا نیروی هوایی یونان هواپیمای بدون سرنشین اوکراین ایالات متحده ارتش آمریکا دریای سیاه ارتش ترکیه ناتو نیروی هوایی ترکیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروی هوایی هوایی یونان ام کیو ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی 13 میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ های " ای 4 بی" E-4B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه 1970 برای سناریوهای مختلف یک جنگ هسته ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک 4 فروند از این هواپیماها که به "ای 4 بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

عکس آرشیوی از هواپیمای روز قیامت ای 4 بی/ رویترز

این هواپیماها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای 4 بی) دهه 1970 شود که به پایان خدمت خود نزدیک می شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می شود و انتظار می رود در سال 2036 تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را  لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند. 

E-4B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-4B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان ها اداره می کند. 

این هواپیماها از ناوگان هواپیماهای جامبو جت بوئینگ 747-200 با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آنها به طور فزاینده ای دشوار و گران شده است.

انتظار می رود E-4B در اوایل دهه 2030 به پایان عمر مفید خود برسد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای "روز قیامت" در روسیه دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت دو فروند هواپیمای "روز رستاخیز" هواپیمای روز قیامت چیست؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم