Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از ناآرامی های 25 بهمن 1389، میر حسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، حصر خانگی شدند. اینک اما خبر می رسد که درِ آهنی کوچه اختر - کوچه محل زندگی موسوی و رهنورد - برداشته شده است.

اما آیا این به معنای پایان بیش از یک دهه حصر است؟

خبرگزاری دولت - ایرنا - چنین ادعایی دارد و با اشاره به وعده های روحانی مبنی بر لغو حصر (که محقق نشد) تیتر زده است: "کوچه «اختر» باز شد؛ شعاری که روحانی داد و رئیسی عمل کرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال رسانه دولت چند سطر پایین تر نوشته است: «اصل مراقبت از فرد یاد شده با هدف پیش‌گیری از هرگونه آسیب به وی یا اقدامات خلاف قانون از سوی نامبرده که از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی بوده، همچنان برقرار است».

جواد امام، رئیس بنباد باران، در این باره با اشاره به برداشتن در آهنی کوچه اختر به "منیبان"می‌گوید: آن در باشد یا نباشد چندان مهم نیست و این درِ آهنی، مانع اصلی در تعریف حصر نبود. سر خیابان کماکان حفافظت برقرار است و عنوان شده این حفاطت برای محافظت جانی از محصورین است در حالی که از اساس، به خاطر دستگاه های اجرایی و ریاست جمهوری در این منطقه، آنجا حوزه استحفاظی تلقی می‌شود و منطقه حفاظت شده است.

دری که برداشته شد

وی می‌افزاید: این خبر به عنوان رفع حصر تنها می گوید، دری را که قبلا ایجاد شده بوده برداشتند و این گونه نیست که یک در، سر کوچه تعیین کننده باشد چرا که حفاظت کماکان ادامه دارد و به نظرم تغییر خاصی در وضعیت حصر رخ نداده است.

با این حال، عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب از همین تغییر اندک نیز استقبال کرده و در توییتر نوشته است: "گرچه هنوز محدودیت‌ها از آقایان موسوی و کروبی بطور کامل رفع نشده ولی رفتن آقای کروبی به منزل جدیدشان و تغییرات اخیر در منزل آقای موسوی، یک گام بزرگ به پیش است و باید از آن استقبال کرد."

کوچه اختر کجاست؟

کوچه اختر، بن بستی در خیابان پاستور در نزدیکی نهاد ریاست جمهوری است. این کوچه، همان طور که در تصویر می‌بینید، در دوران حصر موسوی و رهنورد، با دری آهنی مسدود شده بود و تحت نظارت 24 ساعته قرار داشت تا محصورین نتوانند از آن خارج شوند. اینک آن درِ آهنی برداشته شده ولی نگهبانی همچنان برقرار است و اگر واقعاً آن طور که ایرنا نوشته، رئیسی وعده رفع حصور روحانی را محقق کرده، باید دید آیا موسوی و رهنورد، می‌توانند آزادانه از خانه و کوچه بیرون بیایند یا خیر؟!

میر حسین موسوی، هم اکنون 80 سال دارد و زهرا رهنورد نیز 77 ساله است. موسوی در انتخابات ریاست جمهوری 1388 کاندیدا بود ولی نتیجه انتخابات را هرگز نپذیرفت. در آن انتخابات، محمود احمدی‌نژاد، برای دومین بار رئیس جمهور شد.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میرحسین موسوی زهرا رهنورد رفع حصر سید ابراهیم رئیسی کوچه اختر کوچه اختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب با کارگردانی سید محمدهادی هاشم‌زاده که از ۱۹ فروردین در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه است، به دلیل استقبال تماشاگران روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت طی 2 نوبت در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ روی صحنه می‌رود.

مریم شکری، امیر خواجه میرکی‌پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمدحسین نعمتی، ندا محمدیان، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی بازی می‌کنند و گروه فرم و بازی‌سازان این اثر عباردتند از فرناز حیدری، نادیا نوذری، زهرا صادق‌پور، آیدا زارع، روژین رستمی، مبینا رضایی، تینا گندمکار، نعیم فرزام و ماهان حسن‌زاده.

در خلاصه نمایش «اسب قاتلین» آمده‌ است: «ارباب و خانم به همراه نوکر خود به نام «کش» و همسرش «لورا» در عمارتی بزرگ زندگی می‌کنند. داستان از یک شب برفی آغاز می‌شود که در آن شب، نوکر روستای کناری با اسبی که از اربابش دزدیده است به سمت عمارت ارباب و خانم می‌آید تا خبر رسیدن شورشی‌ها را بدهد و ... .»

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روزهای آینده این نمایش را با ۲۰ درصد تخفیف عمومی و ۳۰ درصد تخفیف دانشجویی از سایت تیوال تهیه کنند.

عکس از رضا جاویدی است.

کد خبر 6093355 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!