Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب و خاک کشاورزی استان خراسان شمالی تخصیص یافت و اعتبارات مقابله با خشکسالی استان خراسان شمالی افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین، فریبرز عباسی عصر امروز در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌ها و پایش‌های صورت گرفته از دهه هفتاد، بهره‌وری و راندمان آب افزایش یافته اما به جهت تغییرات اقلیمی نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مزیت اصلی استان خراسان شمالی کشاورزی و دامپروری است و بر همین اساس باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

سهم ناچیز دانش بنیان در کشاورزی خوزستان/ وزارت علوم شیوه ارتقا اساتید را تغییر دهدافزایش خودسرانه قیمت لبنیات در زنجان/ معاون جهادکشاورزی استان: افزایش قیمت غیرقانونی استمیزگرد| افزایش تعداد شهرهای دارای تنش آبی به 35 شهر در تابستان/ باید 10 درصد از مصارف آب بخش کشاورزی بکاهیم

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه باغات در اراضی شیب دار، افزایش اعتبارات ملی و اختصاص اعتبار خشکسالی و رودخانه‌های مرزی را در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی برای استان خراسان شمالی قرار می‌دهیم.

عباسی تصریح کرد: سال گذشته 49 میلیارد تومان و سال 99 نیز 37 میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و خاک به خراسان شمالی تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان شمالی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی