Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@06:50:04 GMT

بایدن سفیر جدید آمریکا در اوکراین را منصوب کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۱۲۹۴

بایدن سفیر جدید آمریکا در اوکراین را منصوب کرد

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه،‌ بریجیت برینک را به عنوان سفیر ایالات متحده در اوکراین معرفی کرد. این خبر در حالی از سوی کاخ سفید مخابره شده است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید جی آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

به گزارش نیویورک تایمز،‌ کاخ سفید در بیانیهای اعلام کرده است: هیئت آمریکایی اعزام شده به اوکراین مقدمات بازگشایی سفارت این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین را فراهم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت اوکراین از سال 2019 تا کنون با اخراج ماری ال. یووانوویچ از سوی دونالد ترامپ خالی مانده بود. برینک در سال 2019 از سوی ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در اسلواکی فعالیت می‌کرد. وی همچنین سابقه کار در کشورهای ازبکستان و گرجستان را نیز دارد.

در صورت تایید، برینک نقش خود را در مقطعی حساس در روابط ایالات متحده و اوکراین به عهده خواهد گرفت. او یک روز پس از حمله روسیه از مرز اوکراین و اسلواکی بازدید کرد و گفت که ارسال کمک‌های مردمی اسلواکی به اوکراین را نظارت خواهد کرد.

انتظار می رود که بازگشت قریب الوقوع دیپلمات های آمریکایی به سفارت این کشور در کی‌یف مورد استقبال قانونگذاران هر دو حزب و همچنین رهبران اوکراین قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جو بایدن سفیر آمریکا در اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم

ژان میشل ژار موسیقیدان فرانسوی اولین نفر در جهان است که رسما با تاکسی پرنده پرواز می‌کند. این تاکسی پرنده می‌تواند در هر بار نزدیک به یک هزار کیلومتر (۶۲۰ مایل) پرواز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست