Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد دست کم ۷۲ نفر در طی ۷ هفته در سودان جنوبی و در پی افزایش اقدامات خشونت بار کشته شده اند که برخی از آن‌ها سربریده شده و برخی دیگر سوزانده شده اند.

بر اساس بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل متحد، این سربریدن‌ها از تاریخ ۱۷ فوریه تا هفتم آوریل به وقوع پیوسته و شامل خشونت‌های جنسی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: این هیئت به شدت، گسترش خشونت جنسی و کشتار، از جمله سربریدن یا آتش زدن غیرنظامیان و حملات به کارگران را محکوم می‌کند.

در بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل متحد آمده است دست کم ۷۲ نفر در این اقدامات کشته و ۱۱ نفر نیز مجروح شدند.

رئیس هیئت اعزامی سازمان ملل متحد در خصوص خشونت جنسی صورت گرفته نیز گفت: بایستی تلاشهایمان را برای تضمین دست یابی به قربانیان [این رخدادها] بکار بندیم تا عدالت در خصوص افرادی که استحقاق آن را دارند، محقق شده و آنها، حمایتی را که نیازمند آن هستند، دریافت کنند.

خشونت‌های دوباره در سودان جنوبی نگرانی‌ها را در خصوص بازگشت درگیری‌ها در این کشور واقع در شرق آفریقا برانگیخته؛ درگیری‌هایی که در سال ۲۰۱۳ و دوسال پس از استقلال این کشور به وقوع پیوست و سودان جنوبی را به جنگی داخلی کشاند که ۵ سال به طول انجامید و نزدیک به ۴۰۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سودان جنوبی سازمان ملل متحد حملات خشونت بار سودان جنوبی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است

هادی محمدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه خبر درباره نشست سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: این سازمان بر اساس موضوع فلسطین و به دلیل حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ به همت ایران و عربستان و مراکش شکل گرفت و اکنون ۵۷ کشور اسلامی عضو آن هستند.

وی ادامه داد: هدف این سازمان بحث فلسطین است و نشستی به نام فلسطین در این جلسه‌های  این سازمان وجود دارد و بیانیه‌ای به نام فلسطین باید صادر شود که به لحاظ سیاسی و تبلیغاتی تاثیراتی دارد و می‌تواند میان کشور‌های اسلامی هماهنگی ایجاد کند. هر چند می‌دانیم که این سازمان به اهداف خود نرسیده است و کشور‌های اسلامی از این ابزار و ظرفیت برای فلسطین استفاده نکردند.

وی افزود: امروز نشست وزرای کشور‌های اسلامی است و فردا نیز اجلاس سران برگزار می‌شود که ایران به دلایل موجه‌ای در حد سران در این نشست شرکت نکرده و وزیر امور خارجه ما در گامبیا حضور دارد و امروز سخنرانی‌ها و دیدار‌هایی نیز  دارد.

محمدی گفت: شعار پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگوی پایدار است و قرار است در ارتباط با فلسطین بیانیه‌ای علیه جنایات صهیونیست‌ها و کشتار مردم بی گناه در فلسطین صادر شود. یک سند نهایی که باید به تصویب اجلاس سران و وزرای خارجه نیز برسد.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره تاثیر برگزاری این نشست درباره فلسطین گفت: در این هفت ماه که از جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌گذرد ۲ اجلاس وزرای خارجه داشتیم. اما خروجی اینها صرفا بیانیه‌ای شد که حتی کشور‌هایی که آن را امضا کردند برخی آن را اجرا نکردند دلیل آن می‌تواند وابستگی‌هایی که این کشور‌ها به قدرت‌های غربی خصوصا آمریکایی‌ها دارند باشد و دلیل دیگر نیز قرار داد‌های تجاری است که میان برخی از کشور‌های اسلامی با با رژیم صهیونیستی در اقلام اساسی بر قرار شده است و این کشور‌ها حاضر نیستند از این منافع خود برای حمایت از مرم غزه دست بکشند و عملا در حال یاری رساندن به صهیونیست‌ها هستند.

وی درباره احتمال دستیابی به آتش بس در نوار غزه گفت: مشکل اصلی در این زمینه نه حماس است و نه حتی غربی‌ها. مشکل اصلی اسرائیل و شخص نتانیاهو است و او همچنان معتقد است که پایان جنگ و آتش بس می‌تواند به پایان سیاسی و تشکیل پرونده غذایی برای او منجر شود و این مشکل مقابل هرگونه توافق برای آتش بس را گرفته و فکر می‌کنم اتفاقات داخلی اسرائیل و تظاهرات در این کشور می‌تواند به آتش بس کمک کند و باید صبر کنیم تا تحولات بیشتر خود را نشان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است