Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا جان‌نثاری عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان اتفاق جدیدی نیست، مردم اصفهان همواره به علوم قرآنی گرایش داشته‌اند و در این زمینه فعال بوده‌ اند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همواره در ماه مبارک رمضان بوده است و در ۲ سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم که در ابتدا وحشت زیادی در مواجهه با این ویروس وجود داشت، اما اکنون مثل گذشته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها، به‌ ویژه فعالیت‌هایی که معنویت را به جامعه تزریق می‌کرد تعطیل شد و همزمان با تعطیلی مراسمات و فضاهای مذهبی، مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز تعطیل و آموزش به فضای بی‌حد و حصر مجازی منتقل شد.

جان نثاری تصریح کرد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم گفت: این نمایشگاه قرآن مانور فعالان قرآنی استان است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود: بیشتر فعالیت‌ های قرآنی سطح استان توسط بخش مردمی انجام شده است و این اقدامات هر سال باید در محیطی همچون نمایشگاه قرآن متبلور شود.

وی گفت: این نمایشگاه در تحکیم خانواده در عرصه قرآن و نزدیک شدن به جامعه تراز اسلامی می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ۲ سال وقفه در برگزاری نمایشگاه قرآن که خسارتی بزرگ برای جامعه قرآنی بوده است، با همت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، امسال شاهد برگزاری یک رویداد مهم فرهنگی و قرآنی در استان اصفهان هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان هم اظهار داشت: تلاش زیادی برای جذب جوانان در مؤسسات فرهنگی و قرآنی در حال انجام است که امیدواریم منجر به قرآنی شدن این قشر از جامعه شود.

حجت الاسلام مهدی فوقی افزود: مخاطب اصلی نمایشگاه قرآن و عترت، نوجوانان و جوانان هستند که باید توجه جدی به آنها داشته باشیم، زیرا تاکنون از این مخاطب غافل شده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: قرآن کریم مظهر کرامت الهی است و خداوند آورنده قرآن و انسان کریم است و کرامت فراتر از سخاوت است که هر نیازی را پاسخ می‌دهد.

حجت الاسلام محمد حسین بلک اظهار کرد:  امروز نیاز جامعه ما این است که پرسشگری‌ها با قرآن پاسخ داده شود.

وی گفت: تاکنون در مجموعه اداره اوقاف، ۷۷۸ وقف قرآنی به ثبت رسیده است و استان اصفهان رتبه‌های اول، دوم و سوم را در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه کشوری کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: افزایش عمق و محتوای ارائه شده در نمایشگاه قرآن و عترت اهمیت بیشتری نسبت به عرضه محصولات داشته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: پس از سه سال وقفه، قرن و سال جدید با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت آغاز می‌شود که امیدواریم این نمایشگاه نقشه راهی برای امور مختلف در کشور باشد.

علیرضا مرتضوی اظهار کرد: ۱۴۰ مؤسسه، تشکل و نهاد فعال در حوزه قرآن و عترت در این نمایشگاه حضور دارند که شامل فعالان حوزه قرآنی در امور نشر، خطاطی، قصه‌ها و تئاتر قرآنی و آستان قدس رضوی است.

وی افزود: پس از سه سال وقفه، قرن و سال جدید با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت آغاز می‌شود که امیدواریم این نمایشگاه نقشه راهی برای امور کشور باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: فعالان قرآنی از چهار استان کشور در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که با رویکرد جوانان و نوجوانان برگزار شده است، حضور دارند.

به گزارش ایرنا، فعالان حوزه‌های نشر مکتوب در حوزه انتشارات قرآنی و مذهبی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی و دیجیتال، استارتاپ‌ها و خدمات نرم‌افزاری جدید، محصولات فرهنگی، هنری (نقاشی، خوشنویسی، آثار حجمی، سفال، سرامیک و...)، حجاب و عفاف، خدمات آموزشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و موسسات و مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط و مجموعه‌های طراحی معماری، اجرای دکوراسیون و احیای اماکن مذهبی و فرهنگی و تامین خدمات وابسته در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

موسسات و فعالان حوزه قرآنی از چهار استان اصفهان، تهران، قم و کرمان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و دستاوردهای خود را در ۱۴ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به نمایش می‌گذارند.

برگزاری محفل‌های قرآنی توسط موسسات برجسته کشوری، برگزاری تئاترهای قرآنی و سرودهای مذهبی و قرآنی و تواشیح، نقاره‌زنی و صفه‌خوانی حرم امام رضا(ع)، اجرای پرده‌خوانی، برگزاری نمادین ورزش باستانی در فضای باز نمایشگاه، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان همزمان با آغاز نمایشگاه، برگزاری جنگ‌های شاد خانوادگی برای کودکان و نوجوانان به منظور ارتقای اطلاعات و آموخته‌های مذهبی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اجرا می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان پس از سه سال وقفه برگزار می‌شود و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به افزایش ۲.۵ برابری در متراژ و تعداد مشارکت‌کنندگان و همچنین رویکرد فرهنگی و مذهبی و غیرتجاری اشاره کرد.

علاقمندان به بازدید از هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای پنجم تا دهم اردیبهشت‌ به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

برچسب‌ها ایرنا اصفهان قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا اصفهان قرآن کریم ایرنا اصفهان قرآن کریم برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان بین المللی سال وقفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است