Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:37:37 GMT

دولت سیزدهم دنبال مردمی سازی امور است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۱۵۹۶

دولت سیزدهم دنبال مردمی سازی امور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رضانیا دوشنبه شب در نشست مشترک کارگروه مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر استان های همدان، لرستان و خوزستان افزود: در راستای مردمی سازی امور باید در این نشست ها و درجریان تصمیم گیری درباره عشایر، آنها را نیز به این جلسه ها دعوت کرده تا آنها نقطه نظرها و دیدگاه های شان را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برگزاری این قبیل نشست ها به معنای اهمیت دادن به مشکلات فرا روی عشایر و تلاش برای اتخاذ تصمیم های مناسب و منطقی برای رفع این مشکلات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: مطالب مفید، کاربردی و امید بخش در این نشست مطرح شد موضوع شد با این وجود باید کارگروهی با حضور نمایندگانی از خوزستان، لرستان و همدان برای سامان دادن به وضعیت عشایران تشکیل شود.

رضانیا اضافه کرد: اعضای این کارگروه با همفکری عشایر و اتحادیه ها باید در راستای مدیریت چرا تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا در زمان کوچ عشایر با مشکلات موجه نشویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز اظهار داشت: بخشی از مشکلات فرا روی عشایر از جمله نهاده های دامی و علوفه موضوعی ملی است که باید با برنامه ریزی نسبت به تقویت سرانه عشایران در نشست های کشوری تصمیم های مناسب اتخاذ شود.

ظاهر پورمجاهد خواستار پالایش آماری و ارائه اطلاعات دقیق در زمینه وضعیت سهیمه های عشایران شد و افزود: طرح «تعادل دام و مرتع» یک طرح ملی است بنابراین باید نگاه به عشایر فرا استانی و ملی باشد.

وی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و پذیرش مشکلات نسبت به رعایت تقویم کوچ، رفع مشکلات پیش روی عشایر و کاهش میزان خسارت های وارده به مراتع اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، خشکسالی را از جمله مهمترین مشکلات کنونی کشور دانست و افزود: ورود عشایر به استان ها باید با رعایت تقویم کوچ و زمانی باشد که مراتع آماده پذیرش دام را داشته باشد.

پورمجاهد گفت: هم اینک آب موجود در برخی از محل های اتراق عشایر خشک شده است بنابراین نیازمند تعیین مکان های جدید برای مستقر کردن عشایر یا آبرسانی از طریق تانکر به این محل ها هستیم.

طبق تقویم کوچ عشایر از نیمه اردیبهشت مجاز به ورود به سامان های پیش بینی شده در استان همدان هستند.

برچسب‌ها استان همدان جامعه عشایری کوچ استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان جامعه عشایری کوچ استان همدان جامعه عشایری کوچ استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم