Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا بر اعلام آمادگی این نیرو برای همکاری در اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی پلیس به کمک دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارایران اکونومیست، احمد دولتخواه روز دوشنبه در مراسم رونمایی از یک محصول دانش بنیان حوزه صنعت ساختمان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اجرای چندین پروژه ناجا با دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری کشور افزود: در حال حاضر در بخش فناوری ناجا، با  ۳۵ دانشگاه کشور قرارداد همکاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا بیان کرد: طرح «مهاجرت از ATM به IP»، «شناسایی تخلفات رانندگی با دوربین‌های ساخته شده توسط محققان»، «احراز هویت برخط» از جمله طرح‌هایی است که توانسته‌ایم با کمک دانشگاهیان به نتیجه برسانیم.

دولتخواه افزود: در بسیاری از سازمان ها مسائل و مشکلات پیچیده ای وجود دارد که می‌تواند به واسطه دانش محققان کشور رفع شود. در بسیاری از موارد راهی نداریم جز اینکه به فناوری رو بیاوریم زیرا اگر براساس اصول و مبانی علمی پیش نرویم در حل مسائل پایداری نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر از روش‌های علمی و فناوری برای حل مشکلات سازمانها بهره ببریم، هزینه‌های کمتری صرف خواهد شد، باید خود را جزو اکوسیستم فناوری و نوآوری بدانیم.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به طرح‌های تحولی در این حوزه ادامه داد:  طرح هوشمندسازی پلیس مطرح شده که قرار است ذیل این طرح، پروژه‌های مختلفی تعریف شود. این هوشمندسازی برای رسیدن به کیفیت، نیاز به همکاری دانشگاه‌ها دارد و از همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم که در بحث تولید می‌توانیم با محققان همکاری‌هایی داشته باشیم تا ما را در حل مسائل یاری کنند.

دولتخواه با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی، کوانتوم و... از جمله فناوری‌هایی هستند که نیاز است در طرح هوشمندسازی پلیس به کار گرفته شود، بیان کرد: برای پروژه‌های مربوطه به فناوری اطلاعات هم اعلام آمادگی می‌کنیم تا شاهد رفع مسائل و مشکلات به واسطه طرح هوشمندسازی پلیس باشیم.

وی با بیان اینکه در ناجا با دو رویکرد مواجه هستیم، گفت: یک سری مشکلات و ایده‌ها برای حل آنها روی میز ناجا وجود دارد و همچنین به دنبال طرح‌های تحولی هستیم و راهکارهایی که در جهت افزایش بهره وری باشند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با بیان اینکه ناجا در ارتقای امنیت با قاچاق مبارزه می‌کند و در حوزه‌های ایجاد امنیت فعال است، گفت: ناجا با توجه به نیاز دانشگاه‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی به مراکز داده‌ها، می‌تواند در زمینه فناوری اطلاعات در مقوله تولید دانش بنیان کمک کند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پلیس راهور ناجا ، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا هوشمندسازی پلیس اعلام آمادگی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند