Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عطاء اله اکبری در بازدید از واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح جهش ملی مسکن در زاهدان؛ بخش مسکن را یکی از موتورهای محرک اقتصاد و توسعه عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح جهش ملی مسکن علاوه بر فعال شدن چرخه اقتصادی استان زمینه اشتغال افزون بر سه هزار نفر هم فراهم شده است.

او گفت: اجرای طرح جهش ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل تاکنون بیش‌از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین از پیشتازی این استان در مرحله جدید طرح جهش ملی مسکن با آغاز ساخت یک‌هزار و ۷۴ واحد مسکونی در آذر سال ۱۴۰۰ خبر داد و  گفت: اجرای پروژه این طرح ملی در این استان بیشتر از سایر استان ها دارای مزیت است چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت؛ اشتغالزایی قابل توجهی را به همراه داشته است.

او از برتر بودن سیستان و بلوچستان در طرح جهش ملی مسکن خبر داد و  گفت: با اقدامات مطلوب انجام شده توسط این اداره کل این استان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملیات اجرایی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شده است.

اکبری گفت: همچنین علاوه بر واحدهای مسکونی در دست ساخت، در ثبت نام جدید این طرح نیز ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان استان سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای اجرای ۲ سال نخست اجرای طرح را تامین کرده و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)

 محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، علیرضا شهرکی فرماندار شهرستان زاهدان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان و ناحیه لخشک (شهرک شهریار) بازدید کرد.

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ساماندهی ۹۲ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان را به عهده دارد و تاکنون با اجرای طرح‌های عمرانی گوناگون، نسبت به بهسازی بافت مسکونی در این مناطق (اعم از لایروبی، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، پیاده رو سازی، جدول گذاری، احداث کانال هدایت آب‌های سطحی و کانال فاضلاب) اقدامات موثری داشته است.

 همچنین ۳۵۰۰ هکتار از اراضی ناحیه لخشک را در تملک دارد که با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مطالعات ساخت مسکن و اسکان جمعیت با اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آن آغاز شده است.

 اراضی ده هکتاری و ناحیه لخشک به دلیل مجاورت با شهر زاهدان، پتانسیل هدایت جمعیت سرریز شهر زاهدان را داراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)