Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیاتی از طالبان افغانستان به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار و در مورد مدیریت فرودگاه های افغانستان با او گفتگو کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد نعیم نماینده طالبان در قطر در پیامی توییتری نوشت: در این نشست موضوعات سیاسی و اقتصادی و مفاد قرارداد مدیریت فرودگاه هوایی افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که لازم است توافقنامه نهایی بین دو طرف منعقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمد نعیم، کارشناسان افغان، قطری و ترکیه ای با یکدیگر همکاری می کنند تا توافقنامه ای برای مدیریت فرودگاه ها تهیه کنند.

بعد از سقوط دولت کابل و به قدرت رسیدن طالبان طرح موضوع مدیریت فرودگاه های افغانستان توسط کشورهای ترکیه و قطر چندین بار مطرح شد.

در دسامبر (دی ماه) سال گذشته شرکت های ترکیه ای و قطری تفاهم نامه ای را برای بهره برداری از فرودگاه کابل و فرودگاه های استان های بلخ، هرات، قندهار و خوست امضا کردند که در حال حاضر به دلیل شرایط سخت اقتصادی در افغانستان برای فعالیت با مشکل مواجه هستند.

به رغم امضای تفاهم نامه میان شرکت های ترکیه و قطر برای بهره برداری از فرودگاه های افغانستان با این حال طرفین (طالبان با شرکت های ترکیه و قطر ) هنوز به توافق نهایی نرسیده اند.

افغانستان در حال حاضر بیست و هفت فرودگاه دارد اما در گذشته بیشتر پروازهای بین المللی در فرودگاه های کابل، هرات، مزارشریف و کندهار انجام می شد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قطر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطر فرودگاه های افغانستان مدیریت فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه مشهد

 تیم ملی فوتسال افغانستان پس از درخشش در جام ملت‌های آسیا و همچنین کسب جواز حضور در جام جهانی فوتسال، در حضور هوادران پر شور خود، وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • فیلم استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه مشهد
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی