Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی ایمانیه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس بر لزوم توسعه نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستا‌ها تاکید کرد.

اوگفت: اشتغال و مسکن دو مقوله بسیار مهم برای متوقف کردن مهاجرت‌های روستاییان به حاشیه شهر‌ها است که با ظرفیت اجرای قانون نهضت ملی مسکن می‌توان این امر را محقق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس اقدامات انجام شده در جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان را خوب توصیف کرد و گفت: انتظار است که با مشارکت تمام دستگاه‌های مرتبط و همچنین خیریه‌ها، طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

ایمانیه بر لزوم افزایش سهمیه روستا‌ها در طرح جهش ملی مسکن تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود سهمیه بیشتری از این طرح به روستا‌ها اختصاص یابد تا پایداری ماندن در روستا‌ها بیشتر شود.

او گفت: اگر کسی که در حاشیه شهر زندگی می‌کند به روستا مهاجرت کرد باید مورد تشویق قرار گیرد و می‌توان با اقدامات حمایتی در جهت تهیه مسکن در روستا و اختصاص تسهیلات ویژه و مشوق‌هایی در این زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را نیز رقم زد.

ایمانیه گفت: یک روستایی زمانی حاضر به ماندن در روستا است که نخست شغلش تامین باشد، برخورداری از امکاناتی همچون اینترنت، تلفن و جاده مناسب در روستا‌ها گرچه ضروری است، اما آنچه موجب ماندن روستایی در روستا می‌شود داشتن شغل و درآمد برای امرار معاش است.

استاندار فارس گفت: لازم است که با توافق قرارگاه اشتغال استان، همزمان با ساخت مسکن در روستاها، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر نیز فراهم شود تا هیچ روستایی از جمعیت خالی نشود.

به گفته او، قطعاً گردشگری نیز می‌تواند در ایجاد شغل و ماندگاری در روستا‌ها موثر باشد و لذا باید با همکاری معاونت گردشگری، روستا‌های هدف گردشگری در استان افزایش یابد.

ایمانیه گفت: تا پایان امسال با همکاری بنیاد مسکن و هماهنگی بهزیستی، باید تمام خانواده‌های دارای دو معلول در استان صاحب خانه شوند.

استاندار فارس به تعهد فارس برای رسیدن فارس به رتبه ۱۰ در اجرای قانون نهضت ملی مسکن در سطح کشور اشاره و گفت: متولیان اجرای این قانون در انتخاب زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اینکه زیرساخت‌های لازم را داشته باشد.

لزوم استفاده از بافت فرسوده 

ایمانیه گفت: بافت‌های فرسوده در سطح شهر شیراز و سایر شهرستان‌ها می‌تواند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دلیل داشتن زیر ساخت‌ها مورد توجه قرار بگیرد و در سایر موارد نیز سازمان‌های متولی ایجاد زیر ساخت‌ها باید همکاری لازم را با متولیان اجرای طرح داشته باشند.

او با تاکید بر مدنظر قرار دادن سیاست جلوگیری از مهاجرت از روستا‌ها به حاشیه شهرها، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها علاوه بر اشتغال و بهسازی مسکن، زمینه سکونت را برای روستاییان فراهم می‌کند.

استاندار فارس  گفت: در شهرک صنعتی شیراز ۲۷ هزار نفر در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند که برخی از افراد شاغل در این شهرک ساکن شهر صدرا هستند و با اختصاص زمین نزدیک به این شهرک برای اجرای طرح ملی نهضت ملی برای افرادی که متقاضی هستند می‌توانیم از ترافیک و هزینه‌های ناشی از رفت و آمد این شاغلان بکاهیم.

ایمانیه اشاره‌ای هم به افزایش عوارض و خدمات شهری شهرداری داشت و گفت: در شرایط تورمی هیچ استدلالی وجود ندارد که عوارض ساخت و ساز و بهای خدمات شهری بیشتر از ۵۰ درصد باشد و اجازه افزایش آن را نمی‌دهیم.

استاندار فارس از فرماندار شهرستان شیراز خواست با هماهنگی با سایر ادارات شهرستان شیراز، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این کلان شهر‌ها را با اولویت در دستور کار خود قرار دهد.

او به ضرورت ورود بخش خصوصی برای ساخت مسکن در اجرای نهضت ملی مسکن اشاره و گفت: با ارائه تخفیف به عنوان مشوق، زمینه برای ورود بخش خصوصی فراهم شده است.

ایمانیه گفت: شرکت‌های انبوه‌ساز موظف هستند در ساخت مجتمع‌های مسکونی زیرساخت‌های خدماتی مانند مسجد و مدرسه را به عنوان یک تکلیف اجرایی کند و بعد از ساخت، این موضوع را به سایر دستگاه‌ها محول نکنند تا شاهد تکرار برخی از مشکلات گذاشته نباشیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس استفاده از ظرفیت‌های پیش رو برای توسعه مسکن در استان فارس را یک ضرورت و اولویت دانست و گفت: بنیاد مسکن در این عرصه از همه فرصت‌های پیش رو بهره‌گیری خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: ساخت گروهی موفق‌ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است، استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن با دنبال کردن همین شیوه ساخت، توانست از بسیاری شاخص‌های کشوری در تولید مسکن پیشی بگیرد.

عطا الله زمانی گفت: در این شیوه تولید مسکن افراد در قالب گروه‌های دو نفره تا ۱۰ نفره برای ساخت واحد‌های دو طبقه که زمین آن از سوی بنیاد مسکن به آن‌ها واگذار شده است اقدام می‌کنند، این طرح در بسیاری از شهر‌های مجری طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس اجرا شده و برخی از واحد‌های آن در مرحله سفت‌کاری و اجرای سقف طبقه دوم است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با برشمردن مزایای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است، اما به شکل قانونمندتر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در استان فارس و به ویژه در جنوب این استان فعالیت طرح کلید خورده است.

زمانی گفت: در مجموع ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی در این طرح ثبت‌نام کردند و تاکنون ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی پالایش شده است، اما در این بین تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

او گفت: در تمام شهرستان‌ها بین یک تا ۴ دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال شده، اما از بین ۵۱ هزار متقاضی پالایش شده تنها ۱۴ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند بنا بر این نیاز است شهروندان متقاضی حتما به بنیاد مسکن شهرستان‌ها یا دفاتر پیشخوان رجوع و درخواست و نام نویسی خود را تکمیل کنند.

زمانی گفت: تاکنون برای ۵ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح در استان فارس زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و ۵ هزار و ۲۱۹ متقاضی را به این پروژه‌ها متصل کردیم و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس ساخت مسکن ملی اجرای طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان فارس نهضت ملی مسکن استاندار فارس استان فارس روستا ها ساخت ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است

 ارسلان مالکی در سفر به لرستان و در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد ، اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن در کشور واگذار شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تامین زمین در بخش قانون جوانی جمعیت، گفت: در سال گذشته وعده دادیم تا ۷۰ هزار قطعه زمین تحویل خانواده ها بدهیم که خوشبختانه تا پایان سال گذشته این تعداد قطعه زمین را تامین و به خانواده ها تحویل داده شد و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت.

مالکی به مشکلات تامین زمین برای همه متقاضیان تائید نهایی شده در لرستان اشاره کرد و گفت : در شهرهای خرم آباد و بروجرد زمین مورد نیاز تامین شده و کار ساخت شروع شده است.

وی بیان کرد : در جلسه ی شورای مسکن استان با حضور استاندار مشکلات سد راه تامین زمین برای شهرهای استان چاره اندیشی شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و چند متغیر دارد، اولین موضوع تامین زمین است، موضوع دیگر بخش آورده مردم است، که باید مشارکت کنند و سهم آورده خودشان را تکمیل کنند.

مالکی افزود: آنچه که دولت باید پیگیری کند بحث تسهیلات است، برای اینکه فشار کمتری به مردم وارد شود زیرساخت‌ها را انجام خواهیم داد، اگر هم افزایی بین متقاضیان و دولت انجام شود تا پایان سال آینده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است