Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی را با عنوان «درخواست توضیح درباره عمل به مفاد قانون حمایت از معلولان» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای تصریح کردند که «مستدعی است نظر به اینکه برخی از مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 1397 مجلس شورای اسلامی مربوط به تکلیف شهرداری‌ها در سطح کشور می‌باشد، لذا از آن مقام مسئول استدعا داریم نسبت به شفاف‌سازی و ارائه گزارش در حوزه عملکرد شهرداری سمنان در ارتباط با آن قانون از زمان تصویب تاکنون اقدامات عاجل را مبذول فرمایید»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: در حوزه ساخت‌وسازها، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها موظف هستند تا صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که دستورالعمل مناسب‌سازی برای آنها اجباری  است، را کنترل کرده و برای ساختمان‌هایی که استانداردهای لازم از جمله مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند، پایان کار صادر نکنند.

وی بیان کرد: شبکه معابر دارای معایبی بوده و نیازمند توجه ویژه به این موضوع در جهت رفع نواقص و معایب هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: راه و شهرسازی، مصوبه‌های جدید را برای مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها به سازمان نظام مهندسی ابلاغ کند.

حمیدی با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی باید تبدیل به فرهنگ شود، گفت: صداوسیما با ورود مناسب به این موضوع تلاش کند تا فرهنگ‌سازی لازم برای رعایت و انجام این امر را بین مردم به انجام رساند.‌

وی بیان کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌ها باید اولویت‌بندی شود و ساختمان‌هایی که بیشترین تردد و خدمات را نسبت به ساختمان‌های دیگر دارند، در اولویت مناسب‌سازی قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: ادارات تلاش کنند تا خدمات موردنیاز و مورداستفاده معلولان را به طبقه همکف منتقل کنند تا این عزیزان در همان طبقه همکف خدمات خود را دریافت کنند.

حمیدی افزود: در شهرستان‌ها، فرمانداران جلسات مناسب‌سازی را تشکیل دهند و دقت کنند تا ساختمان‌هایی که از این پس ساخته می‌شود، مناسب‌سازی برای رفت‌وآمد معلولان در آن رعایت شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها در مناسب‌سازی معابر عمومی اهتمام داشته و لازم است تا در این خصوص نظر مردم را نیز جهت مناسب‌سازی هر چه بهتر جویا شوند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مناسب سازی معابر عمومی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان استاندار سمنان معلولان سمنان مناسب سازی اماکن عمومی ساختمان هایی شهرداری ها مناسب سازی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست ارزیابی اولیه بارندگی‌های اخیر با اشاره به احتمال بارش‌های جدید در استان، بر نظارت و ارزیابی ایمن سازه‌های آبی و خاکی تاکیدکرد و اظهار داشت:خوشبختانه در یک ماه گذشته استان شاهد بارش‌های خوبی بود و همین امر باعث ذخیره آب در سازه‌های آبی و خاکی سطح استان شد.
 وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.
ملک زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب، افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن سازی آن را ارائه کنند.
مدیرکل بحران در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت کشاورزان، باغداران و مالکان قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی مناطق خود مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند