Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از المیادین، قاسم با گریز به اعتراضات سه سال گذشته و ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ گفت که سفارت آمریکا تلاش کرد که از این اعتراضات برای تحقق اهداف خود بهره‌برداری کند.

جرقه اعتراضات مذکور در ۱۷ اکتبر سال (۲۰۱۹) وقتی زده شد که لبنان بر تماس‌های صوتی اینترنتی مانند تماس از طریق واتساپ مالیات وضع کرد و مردم به وضعیت معیشتی و اقتصادی بشدت معترض شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت  که نیروهای جامعه مدنی لبنان دارای رویکردهای سیاسی مختلفی هستند، به همین علت ما در برابر جامعه مدنی قرار داریم.

قاسم به موضوع انتخابات لبنان پرداخت گفت که این انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد و هیچ بهانه‌ای برای تعلل برگزاری آن وجود ندارد.



معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد که سفارت آمریکا به این نتیجه رسیده است که انتخابات آینده نمی تواند واقعیت را تغییر دهد.

وی اظهار کرد: در سفارت آمریکا گرد هم می آیند و دستوراتی برای حمله به مقاومت و تلاش خلع سلاح آن دریافت می‌کنند.

شیخ قاسم همچنین خبر داد که کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان در لبنان، برای گروه [رقیب] حزب الله تقریبا غیر ممکن است.

وی گفت: حزب الله به دنبال کسب اکثریت پارلمان نیست، بلکه برای ما مهم  این است که حضور متعادل داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

قاسم با اشاره به حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع) گفت که عربستان به طور کامل کنترل این حزب را برعهده دارد.


وی همچنین خبر داد که حزب الله تا الان با هیچ کسی برای ریاست جمهوری [آینده] لبنان متعهد نشده است.

معاون سید حسن نصرالله اضافه کرد: پیش از برگزاری انتخابات، موفق شدیم با تمایل جریان ملی آزاد و جنبش امل، این دو جریان به توافق صلح برسیم.

شیخ قاسم در بخش دیگری از سخنانش به مسأله ترسیم حدود با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که ما مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم، خواه این عادی سازی زمینی، دریایی یا هوایی باشد.

وی تصمیم گیر اصلی در خصوص ترسیم مرز با رژیم صهیونیستی را در هیأت وزیران لبنان دانست و گفت که در آنجا ما اظهار نظر می کنیم.

قاسم به کارشکنی آمریکایی‌ها برای حل مشکلات اقتصادی لبنان پرداخت و گفت که مقامات واشنگتن به بانک جهانی اعلام کردند که به لبنان برای تأمین برق خود از اردن و گاز از مصر هیچ وامی ندهد.

وی بار دیگر به نقشه‌های شوم آمریکا در لبنان پرداخت و هشدار داد که اگر آمریکا منافعش در لبنان که در واقع در راستای منافع اسرائیل است، تأمین شود، هیچ مشکلی با این موضوع ندارد که همه مردم لبنان از گرسنگی تلف شوند.

قاسم در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار بازگشت روابط طبیعی و عادی با سوریه شد و گفت که زمان آن فرا رسیده است که آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.

گفت و گوی ایران و عربستان


شیخ قاسم در بخش دیگری از سخنانش به دور جدید مذاکرات میان ایران و عربستان پرداخت و گفت که این گفت وگو مثبت است و ما آن را ترغیب می‌کنیم و امیداوریم که این مذاکرات ادامه داشته باشد.
فواد حسین  وزیر امور خارجه عراق  روز دوشنبه با ذکر جزییاتی از مذاکرات ایران و عربستان خبر داد که این دیدار در بغداد، امنیتی و با حضور مسؤولان بلندپایه دو کشور بوده و دو طرف به توافقی درباره یادداشت تفاهم ۱۰ بندی رسیدند.
وی همچنین اعلام کرد که در این دور از مذاکرات توافق شد که دور بعدی آن در سطح دیپلماتیک برگزار شود.

حسین ادامه داد: گفت و گوهای ایران با عربستان موضوع ادامه آتش بس در یمن را نیز شامل شده است.
وی پیش از این نیز دور پنجم مذاکرات انجام شده میان عربستان و ایران را که به میزبانی بغداد انجام شد، مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت بغداد پس از پایان دور پنجم، میزبان دور جدیدی از مذاکرات بین تهران و ریاض خواهد بود.

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و با احتساب نشست اخیر که پنجشنبه هفته گذشته در بغداد برگزار شد، دو طرف تاکنون پنج دور مذاکره انجام داده‌اند.

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق برای اولین بار در ماه می‌سال ۲۰۲۱ از میزبانی عراق در گفت و گوهای ایران و عربستان و مذاکره مستقیم بین دو کشور بعد از سال‌ها تیرگی روابط خبر داد.

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق نیز گفته بود که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد مهم خواهد بود و دستاورد گفت وگوهای مقام‌های ایرانی و عربستانی در بغداد به بازگشایی سفارت خانه‌های دو کشور می‌انجامد.

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان سفارت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان سفارت آمریکا لبنان حزب الله لبنان سفارت آمریکا ایران و عربستان سفارت آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت

جنبش حزب‌الله لبنان، بامداد امروز (جمعه)، اعلام کرد در یک کمین ترکیبی کاروانی زرهی از نیرو‌های ارتش اسرائیل را حدود ساعت ۲۳:۱۰ به وقت محلی هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان اعلام کرد این عملیات ترکیبی با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده، توپخانه و موشک انجام شده است.

حزب‌الله در ادامه اشاره کرد بعد از رسیدن کاروان به نقطه موردنظر، رزمندگان مقاومت آنها را مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۲ خودروی زرهی در این عملیات منهدم شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل بعد از عملیات حزب‌الله، با استفاده از بمب‌های دودزا شعاع دید را کور کرده تا تلفات را از کمینگاه به محل دیگری منتقل کند.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد یک کامیون متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش اسرائیل در این کمین هدف قرار گرفته و «به طور کامل منهدم شده است.»

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند سازمان نظارت نظامی این رژیم انتشار جزئیات بیشتر درباره این عملیات را ممنوع کرده است.
با این حال، منابع اسرائیلی صبح امروز (جمعه) بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش دادند یک نفر در این عملیات کشته شده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک گروه از نیرو‌های ارتش اسرائیل را در مقر نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده‌اند.

این گروه که تحت رصد نیرو‌های مقاومت لبنان بوده، هنگام ورود به مقر المالکیه با گلوله توپ مورد تهاجم قرار می‌گیرد. حزب‌الله تاکنون صد‌ها بار مواضع ارتش اسرائیل را در حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار داده است.

مقاومت لبنان تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت