Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@11:36:21 GMT

«اقیانوس پشت پنجره» راهی هند شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۲۳۷۹

«اقیانوس پشت پنجره» راهی هند شد

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در جشنواره بین المللی «اسمایل» کشور هند به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این فیلم در ادامه حضورهای بین المللی خود، این بار در هشتمین جشنواره‌ی بین المللی کودکان و نوجوانان هند، نمایش ویژه دارد. انتخاب «اقیانوس پشت پنجره» که اولین ساخته بلند بابک نبی زاده می‌باشد، با همکاری مقر سازمانی جهانی فیلم کودکان و نوجوانان سیفژ صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین چند فیلم برنده جایزه اسکار و نیز فیلم‌های راه یافته به جشنواره‌هایی چون کن، برلین و تورنتو در بخش نمایش ویژه امسال انتخاب شده‌اند.
«اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکانی از جزیره‌ای زیبا در دریای خلیج فارس را روایت می‌کند که می‌خواهند با مراسم آئینی و موسیقی اصیل جنوب، جزیره‌ی زیبای خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند.

این فیلم در روستاهای گامبرون، سلخ، لافت و در آب‌های جزیره‌ی هنگام و قشم در تابستان ۹۸ با عوامل زیر فیلمبرداری شد:
تهیه کننده: سید جلال چاوشیان. مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز. تدوین: کاوه ایمانی. صدابردار: جعفر علیان. طراحی و ترکیب صدا: مهزیار یزدانی نیا. فیلمبردار زیرآب: اصغر بشارتی. مدیر تولید: مهدی مددکار. آهنگساز: محمد فرشته نژاد. طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام. عکس: مصطفی مهدوی. دستیاران کارگردان: محمد حمیدی، حامد نوبری. پشتیبانی تولید: محمد حبیبی. بازیگران: محمد آزادی. حدیثه کرمی. جعفر قاسمی. مهران مظفری. محمد طاهر عزیزپور. غلام رنجبر. بهرام کمیجانی.
به گفته برگزارکنندگان جشنواره امسال قرار است بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ۵۰ کشور دنیا و نیز فیلم‌هایی که بچه‌ها کارگردانی کرده‌اند به نمایش درآیند.
بنیانگذاران این جشنواره معتقدند: فیلم قوی‌ترین رسانه برای نشان دادن واقعیت به کودکان و نوجوانان است و می‌تواند جایگزین جالب و جذابی برای موضوعهای مورد بحث جوانان مانند موضوعات حیاتی، شخصی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و جهانی شود.
در این جشنواره همچنین آثار دیگری از فیلمهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش درخواهد آمد.
هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل از ۲۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ برابر با ۴ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر دهلی نو کشور هند در حال برگزاری است."

کد خبر 570915

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیلم جشنواره كودك جشنواره هند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اقیانوس پشت پنجره کودکان و نوجوانان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت