Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: وقتی گفته می‌شود رزق هر انسانی معلوم و مشخص است منظور از آن، رزق حلال است و مال حرام را نمی‌توان گفت رزق است به همین خاطر منظور واقعی از رزق، رزق حلال و پاک است و از نظر قرآن نیز چند صفات برای رزق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه نباید لقمه حرام از طریق احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، خدعه، نیرنگ و… وارد زندگی انسان شود چرا که آثار بسیار منفی در زندگی دارد، گفت: یکی از آثار منفی لقمه حرام، بی‌برکتی مال در زندگی و محروم شدن انسان از لقمه و روزی مقدر حلال است.

وی تأکید کرد: بعضی از انسان‌ها روزی حلال را با عجله و حرص و طمع بر خود حرام می‌کنند و دست به اقداماتی می‌زنند که مال حلالشان تبدیل به مال حرام می‌شود؛ طبق روایت در روزی حرام برکت وجود ندارد، یعنی اگر چه مال حرام زیاد باشد اما برکتی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: مال حرام باعث بی توفیقی انسان از عبادت می‌شود و زمینه ترک عبادات را فراهم می‌سازد چرا که برکت، عاقبت به خیری، نسل صالح و… تماماً در لقمه حلال است.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: عده‌ای از مغازه داران با استخدام دختران جوان در مغازه‌های خود به عنوان فروشندگان کالا و پرداخت حقوق ناچیز دست به استثمار این افراد می‌زنند در حالی که این اقدام کار حرام است و باعث می‌شود درآمد مغازه‌دار حرام شود.وی با گلایه از گران‌فروشی و بی‌ثباتی قیمت‌ها گفت: بازار بی‌ثبات است و دولت باید فکر جدی کند چرا که گرانی و بی‌ثباتی بازار، مردم را خسته کرده است.

بیشتر بخوانید :

رئیسی : تورم، مردم و علما را نگران کرده / تورم کنونی در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده

افزایش نرخ بیکاری زنان به ۳۱ درصد

رفیعی با اشاره به مشکلات مستاجرین تأکید کرد: دولت باید برای جبران اجاره‌ها وام بدون بهره را در اختیار مستاجرین قرار بدهد.استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عده‌ای ابر بدهکار بانکی هستند و عده‌ای نیز عده‌ای گران‌فروشی خود را توجیه می‌کنند و با گران‌فروشی دارو … مال حرام کسب می‌کنند، افزود: شبکه توزیع دارو مشکل دارد و دارویی که بار ارز دولتی وارد شده است در بازار ناصر خسرو یافت می‌شود اما در داروخانه‌ها کمیاب است.

رفیعی بابیان اینکه اولین راهکاری که رسول گرامی اسلام که برای اجابت دعا فرموده‌اند، پاکیزه نمودن لقمه و کسب لقمه حلال است، یادآور شد: طبق روایت مالی که از راه فریب و خدعه، خیانت، سرقت و ربا کسب شود، جزو مال‌های حرام است و آثار بسیار منفی در زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد.

وی تأکید کرد: مخلوط نمودن کالای ایرانی با خارجی (برنج)، کلاه‌برداری از طریق هک حساب‌های بانکی، شرکت‌های جعلی، فروش منازل مشکل‌دار به چندین نفر هم‌زمان، افزایش قیمت کالا روی فاکتورهای خرید توسط مسئولان خرید ادارات و… همگی جزو کسب مال حرام است.وی گفت: طبق روایات، دائم الوضو بودن، تقوا، استغفار، صله رحم، خوش اخلاقی، قناعت، ترک حرص و طمع، انفاق و تدبیر در معیشت از اموری است که مایه افزایش رزق حلال است.

۲۱۲۱

کد خبر 1625347

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گرانی اشتغال زنان دولت سیزدهم گران فروشی مال حرام عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور

سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

tags # مجلس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟