Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی در نشست کنگره فلسطین در صنعا روز دوشنبه با بیان این که یمنی ها حامی جنبش مقاومت هستند، گفت که مقاومت فلسطین نه از طرف کشورهای عربی، بلکه از طرف ایران حمایت می شود.

به گزارش ایران اکونومیست، بن حبتور که در کنفرانس فلسطین در صنعا سخن می‌گفت، اظهار کرد که برگزاری این کنفرانس نشان می دهد که ما در یک سنگر قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن حبتور گفت: مساله فلسطین مساله افراد و گروه‌ها نیست بلکه پروژه ای است که توسط جنبش مقاومت از تهران، بغداد، دمشق، صنعا، بیروت و غزه نمایندگی می شود.

وی تاکید کرد: مساله فلسطین در ضمیر همه آزادگان دنیا به ویژه جهان عرب و اسلام قرار دارد.

نخست وزیر یمن افزود: تصمیم مزدوران یمنی تنها در دست عربستان و امارات است و این کشورها مجری پروژه صهیونیستی در منطقه هستند.

وی افزود: یمنی ها حامی جنبش مقاومت هستند. حمایت واقعی از مقاومت فلسطین نه از سوی کشورهای عربی، بلکه از جانب ایران صورت گرفت.

زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین

نخاله نیز در این کنفرانس ضمن تاکید بر مقابله با طرح‌های دشمن صهیونیست از متجاوزان به یمن نیز انتقاد کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت یمن و تداوم تجاوز، برگزاری کنفرانس فلسطین در این کشور، حاوی مفاهیم زیادی است.

نخاله افزود: ملت فلسطین معادلات جدیدی در برابر دشمن صهیونیست رقم می‌زند.

وی گفت:ملت ما در معرض هجمه صهیونیستی است که به دنبال یهودی سازی قدس است.

نخاله ادامه داد: صهیونیست‌ها به زور متوسل شده‌اند و از پوشش بین‌المللی و رژیم‌های سازشکار عرب بهره برداری می‌کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: متجاوزان به یمن یک دلیل نیز برای توجیه حملات خود نیافتند یمن با اراده و ایستادگی مردمانش حامی و مدافع فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است.

نخاله برگزاری این کنفرانس را گواه دیگری بر حمایت یمن از آرمان فلسطین دانست و گفت که متجاوزان به یمن به رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شوند و این اقدام [حکومت‌های عربی] در سایه اقداماتی برای یهودی سازی، نابودی هویت ملت فلسطین توسط صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ملت ما به عهد خود در جهاد و مقاومت همچنان متعهد است. ملت ما با پویایی بیشتر به مقابله با سرکشی صهیونیست‌ها و برتری طلبی آنها ادامه می‌دهد. ملت ما با طرح‌های دشمن مقابله می‌کند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی ضمن تاکید بر مقابله با صهیونیست‌ها گفت: آنچه رخ می‌دهد بیانگر این است که این کشور از آن ماست و این قاتلان نخواهند توانست، دین، اعتقاد و سرزمین ما را از میان ببرند.

وی با ابراز تأسف از این که همزمان با مقابله ملت فلسطین با دشمن صهیونیست، این مردم از سوی برخی کشورهای عربی دیگر در تنگنا و محاصره قرار داشته باشد.

نخاله بدتر از این افراد را آنهایی دانست که پیام تبریک به یهودیان می‌فرستند.

وی خواستار توقف جنگ ظالمانه علیه یمن و پایان محاصره تحمیلی علیه یمنی‌ها شد و خطاب به سران کشورهای متجاوز اعلام کرد:می‌گویم که یک کودک که در یمن کشته می‌شود نزد خدا بهتر و عزیزتر از همه نفت و پول‌هایی شماست.

نماینده گروه‌های مقاومت فلسطینی در یمن

احمد برکه نماینده گروههای مقاومت فلسطین در صنعا در جریان کنفرانس فلسطین در این شهر گفت که هرچه دشمن صهیونیست در جرایم خود پافشاری بیشتری کند، اراده و توان ملت فلسطین افزون خواهد شد، قدرتی که غیرممکن برایش مطرح نیست.

وی گفت که ما در این کنفرانس مبارک هستیم تا صدای قدس و فلسطین را بالا ببریم و تأکید کنیم که آرمان مردم فلسطین، آرمان اصلی امت اسلامی است و نظاره گر تصاویر قهرمانانه و جانفشانی‌های روزانه در مسجد الاقصی و جای جای خاک فلسطین باشیم.

برکه ملت فلسطین را پیشگام ملل اسلامی برای آزادسازی فلسطین از لوث اشغالگران صهیونیست دانست و تأکید کرد که دشمن مأیوس شده است، چرا که تلاش کرد با تجاوزگزی و قلدری، غزه را به زانو درآورد و ملت فلسطین را تسلیم خود کند، اما شکست خورد و غزه به عنوان یک دژی برای درگیری با صهیونیستی و به صورت عزتمندانه باقی ماند.

این مقام مقاومت فلسطین خطاب به سازشکاران عرب با رژیم صهیونیستی گفت که کسی که نمی تواند خود را در برابر یک جوان فلسطینی محافظت کند و در تل آویو قانون منع رفت و آمد وضع می کند، هرگز نخواهد توانست، برای شما امنیت به ارمغان آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از دیدگاه برخی فلسطینی‌ها در تکیه به آمریکا گفت که واشنگتن شریک مستقیم اشغالگران صهیونیستی در تجاوزگری علیه فلسطینی‌هاست.

برکه با اشاره به این که ملل عرب خطر عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها را به روشنی دریافته و فهمیده‌اند که این اقدام تهدیدی برای امنیت و ثروت کشورشان است، خاطرنشان کرد که جنگ علیه ساکنان بیت المقدس همچنان با هدف بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس و برای تبدیل آن به پایتخت رژیم اشغالگر جریان دارد.

وی در پایان با قدردانی از یمن که با وجود این که مدت‌هاست در معرض تجاوزگری ظالمانه قرار گرفته است، اما از حمایت مردم فلسطین پاپس نکشیده است.

محمد رعد نماینده پارلمان لبنان

محمد رعد نماینده پارلمان لبنان نیز  در جریان این کنفرانس گفت که برگزاری این کنگره در این لحظه و این مکان، نشانه جدیت در توجه به آرمان مردم فلسطین است.

وی قدرت امت اسلامی را در قدرت فلسطین دانست و گفت که با اشغال فلسطین، امت اسلامی نیز در معرض تهدید قرار دارد.

رعد با اشاره به این که تمام اعراب و مسلمانان حامی فلسطین هستند، خاطرنشان کرد: مساله فلسطین به حمایت جدی و عزم قوی نیاز دارد

وی گفت: با وجود تمام توطئه‌ها، ملت فلسطین مصمم به آزادسازی سراسر خاک خود از دست دشمنان است.

رعد تاکید کرد: شمارش معکوس برای [نابودی] رژیم صهیونیستی شروع شده است و امروز با سرعت در جبهه داخلی و مقابله با انتفاضه‌های فلسطینی در مسیر سراشیب قرار دارد.

وی تجربه حزب الله در مقابله با رژیم صهیونیستی را تأکیدی بر این دانست که قدرت دشمن از ضعف ما ناشی می‌شود و هنگامی که دشمن از قدرت و عزم ما مطلع شود، رو به افول خواهد رفت.

رعد ضمن انتقاد از تحرکات سازشکارانه برخی کشورهای عربی، بر حمایت از تمام جنبش‌های مقاومت حامی فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرد.

این فعال لبنانی در پایان خواستار دعوت به مشارکت مردم فلسطین در احیای روز قدس شد.

وزیر علوم دولت نجات ملی یمن

حسین حازب در جلسه افتتاحیه این کنفرانس گفت که رهبران یمنی زخم فلسطین را فراموش نکردند و با وجود مشکلات مختلف از جمله جنگ و محاصره، موضوع فلسطین را اولویت خود قرار داده‌اند.

وی ضمن خوش آمد به تمام شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت که ملت یمن اهمیت ویژه به موضوع فلسطین دارد و این را موضوع محوری و مرکزی خود قرار داده است و دارای مواضع کاملا صادقانه درقبال ملت فلسطین است.

وی تأکید کرد که یمن سالهاست که میزبان مجاهدان است و امروز بار دیگر حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می کند.

حازب تأکید کرد که تجاوز مستمر به یمن که بیش از هفت سال به طول انجامیده،   نتوانسته است، ملت یمن را از آرمان ملت فلسطین و حمایت از جوانان استوار و مجاهد فلسطینی منصرف کند.

وی گفت که یبشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس از فرهنگ قرآنی دور افتادند و هیچ اهمیتی به هشدارهای الهی درخصوص دشمن یهودی نمی دهند.

مسؤول کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس فلسطین

علی شرف الدین مسؤول کمیته مقدماتی این کنفرانس نیز در سخنانی هدف این کنفرانس را به حرکت درآوردن امت اسلامی و بیداری آن، تقویت محور مقاومت و جهاد برای آزادسازی فلسطین دانست.

وی نبرد با دشمن صهیونیست را ی نبرد تمدنی دانست که تمام زندگی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و نظامی را دربر می‌گیرد.

کنفرانس  چهار روزه با نام "فلسطین؛ مسأله مرکزی و محوری امت اسلامی" از روز دوشنبه با حضور مهدی المشاط رییس مجلس عالی سیاسی و عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی  و جمعی از مقامات بلندپایه کشوری و لشکری یمن در صنعا آغاز شده است.

در این کنفرانس بین‌المللی، ۶۰ پژوهش از پژوهشگران سرتاسر جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: یمن ، رژیم صهیونیستی ، فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یمن رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی کنفرانس فلسطین مقاومت فلسطین دشمن صهیونیست کشورهای عربی صهیونیست ها مردم فلسطین ملت فلسطین امت اسلامی نخست وزیر بن حبتور ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها

ایسنا/خوزستان دانشجویان اهوازی در محکومیت تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تجمع کردند.

جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های اهواز، در تجمعی دانشگاهی از خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، این تجمع در راستای حمایت از دانشجویان و اساتید آمریکایی معترض به اقدامات صهیونیستی امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) جلوی درب اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

دانشگاهیان در این تجمع با سر دادن شعارهایی، تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین و معترض به صهیونیست‌ را محکوم کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست