Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که به دنبال اختیارات گسترده‌تری از کنگره برای شناسایی و غیر فعال کردن پهپادهای تهدید کننده از جمله کسب اختیارات خاص برای حفاظت از فرودگاه‌هاست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کنگره آمریکا سال ۲۰۱۸ اختیارات وزارت دادگستری و امنیت داخلی را برای غیرفعال کردن یا از بین بردن پهپادهای تهدیدکننده گسترش داد، اما دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که با توجه به شمار ثبت‌شده‌  پهپادها به اختیارات بیشتری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه همچنین توانایی‌های شناسایی صاحبان فرودگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی مانند پالایشگاه‌های نفت را افزایش می‌دهد.

کاخ سفید اعلام کرده که تکثیر پهپادها همچنین خطرات جدیدی را برای امنیت عمومی، حریم خصوصی و امنیت داخلی ایجاد کرده است. عوامل مخرب به طور فزاینده‌ای از پهپادها  در داخل کشور برای ارتکاب جنایت، انجام نظارت‌های غیرقانونی و جاسوسی صنعتی و خنثی کردن تلاش‌های در  اجرای قانون استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است که اداره هوانوردی فدرال آمریکا به طور معمول  بیش از ۱۰۰ گزارش مشاهده پهپاد در ماه را دریافت می‌کند.

پرواز گاه و بیگاه  پهپاد‌های کوچک در محوطه کاخ سفید موجب نگرانی ماموران امنیتی کاخ سفید و اعلام  ا وضعیت فوق‌العاده در این ساختمان می‌شود.

در روزهای گذشته نیز در جریان شناسایی یک تهدید امنیتی، پلیس کنگره آمریکا دستور به تخلیه ساختمان کنگره داد.  این تصمیم به دلیل تهدید هوایی ناشی از نزدیکی یک هواپیمای مشکوک به ساختمان کنگره اتخاذ شد.

پلیس کنگره آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حال ردیابی هواپیمایی هستیم که تهدیدی احتمالی برای کنگره است. تمام ساختمان‌ها تخلیه می‌شوند.»

هر هواپیمایی که بخواهد از محدوده «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا که محل استقرار کنگره و کاخ سفید است عبور کند باید مجوزهای لازم هوایی و پرواز را کسب کند. پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تدابیر امنیتی درباره پرواز هواپیماها در ایالات متحده به صورت جدی مورد بازنگری قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاخ سفید کنگره آمریکا مراکز حساس آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران