Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@11:31:44 GMT

شماره‌ جدید مجله‌ «حافظ‌پژوهی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۲۹۲۰

شماره‌ جدید مجله‌ «حافظ‌پژوهی» منتشر شد

شماره جدید مجله علمی-تخصصی «حافظ‌پژوهی»، ویژه فصل‌های بهار و تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشریه با هدف انتشار دستاوردهای تازه و گسترش پژوهش‌های مربوط به حافظ، نتایج پژوهش‌های محققان و صاحب‌نظران را در این زمینه منتشر می‌کند.

بیست‌ویک شماره از شماره‌های پیشین این مجله، در قالب دفترهای سالانه حافظ‌پژوهی و شماره‌های بیست‌ودو، بیست‌وسه، بیست‌وچهار هم «دوفصل‌نامه» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله در دوره جدید فعالیت‌ها از فصل بهار امسال، با همکاری انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی، همچنان «دوفصلنامه» منتشر می‌شود.

مقاله‌های زیر در شماره جدید این دوفصلنامه منتشر شده‌اند:

حضور حافظ در دفترهای شعر امرسون

فرایند اقتباس از تک‌بیت‌های غزلیات حافظ در فیلم‌نامه‌نویسی برای پویانمایی

نقدی بر تقسیم‌بندی تحولات زندگانی، اندیشگانی و عرفانی حافظ

حافظِ شهید؛ مدخلی دیگر بر مفهوم شهیدبودن حافظ

سه گذارِ شاعرانه؛ جستارگشایی در بازخوانی انتقادی نمونه‌هایی از غزلیات «نظیره‌ای» از دید «رسالت»، «معناسازی» و «خوش‌روانی»

درنگی در مداحی‌های حافظ

بررسی پاره‌ای از موانع فرهنگی در ترجمه‌های حافظ به زبان عربی با تاکید بر ترجمه‌ی علی عباس زلیخه

نگرش معنوی حافظ

واکاوی چگونگی پیوند حافظ با واقعه‌ی عاشورا

کارنامه‌ی حافظ‌پژوهی در دوره‌ی جمهوری ترکیه

دوگانه‌گرایی در دیوان حافظ

_منطق تصویر در شعر حافظ

پژوهشگران می‌توانند مقاله‌های خود را که دستاوردی تازه دارد و در ساختار علمی‌پژوهشی نوشته‌اند، در سامانه مجله به آدرس jhp.hafezstudies.com بارگذاری و ارسال کنند.

مقاله‌های ارسالی می‌تواند رویکردهای گوناگون داشته باشد، از جمله: تحلیل محتوا، مطالعات مروری، معرفی و نقد کتاب، ترجمه و بررسی تطبیقی، دریافت تازه از عبارات و ابیات (در قالب مقاله کوتاه) و بررسی کارنامه حافظ‌پژوهی.

علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های این شماره و سایر مجله‌ها یا دفترهای پیشین را از وبگاه رسمی مرکز حافظ‌شناسی به نشانی www.hafezstudies.com دریافت کنند.

کد خبر 570933

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حافظ پژوهی شهر حافظ شاعران امرسون پویانمایی فیلم نامه نویسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حافظ پژوهی ی حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کنگره ملی سوختگی، دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رامیار فرزان امروز در نشست خبری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در رشت، اظهار داشت: تاکنون 361 مقاله در این کنگره دریافت شده که 178 مقاله تایید، 48 مقاله برای ارائه شفاهی و 130 پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان سوختگی را یک بیماری بسیار شایع دانست که افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: 90 تا 95 درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری هستند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره، دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه 180 هزار مورد سوختگی در دنیا اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشورهای توسعه‌نیافته بیشتر است و علت بسیاری از سوختگی‌ها نیز فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی در کاهش سوختگی‌ها موثر است.

طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه 500 مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، تصریح کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین 10 تا 40 سال است و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد