Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:35:48 GMT

آغاز برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی جهان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۲۹۵۳

آغاز برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حبیب اله فتحی، مدیر جهاد کشاورزی امروز با تاکید بر اینکه بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: شهرستان داراب از نظر سطح زیر کاشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس سطح زیر کاشت گل محمدی این شهرستان را 5 هزار و 6۰۰ هکتار عنوان نمود و افزود: از این میزان سطح کاشت گل محمدی 500 هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم  کاشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان به ترتیب 1200 و 2500 کیلوگرم در هکتار عنوان نمود و تصریح کرد:  در سال جاری با توجه به خسارت سرمازدگی به بخشی از گلستان‌های این شهرستان پیش بینی می شود حدود 6 هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است، افزود:  70 درصد گل محمدی این شهرستان  به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی داراب خاطرنشان کرد: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازارهای داخلی به  اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: برداشت گل محمدی بزرگترین دشت گل جهان تولید گل صادرات لایزنگان نوایگان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش