Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای فروش این شبکه اجتماعی به قیمت 44 میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش عصرایران، ایلان ماسک کارآفرین و فعال اقتصادی آمریکایی با داشتن 273 میلیارد و 600 میلیون دلار دارایی، ثروتمندترین فرد جهان است. بیشتر این ثروت مربوط به سهام او در شرکت خودروسازی تسلا است.

شبکه اجتماعی توییتر که 16 سال قبل، آغاز به کار کرد در قالب یک شرکت در بورس آمریکا حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت توییتر در سال 2019 میلادی، 3.46 میلیارد دلار درآمد و 1.47 میلیارد دلار سود خالص داشت. 

این شرکت براساس آمار سال 2018، 10.16 میلیارد دلار دارایی و برپایه آمار سال 2019، تعداد کارکنان آن 4600 نفر است. تعداد اعضای توییتر، 217 میلیون نفر است. صفحه ایلان ماسک در توییتر خود به تنهایی 80 میلیون فالوور (دنبال کننده) دارد.

ماسک می گوید که او فرد مناسب برای فعال سازی توانمندی های گسترده این شبکه اجتماعی (توییتر) است.


وی خواستار مجموعه ای از تغییرات در توییتر است ازکاهش محدودیت ها برای انتشار محتوا تا نابودی حساب های جعلی. ایلان ماسک همچنین خواهان ایجاد امکان ویرایش و اصلاح در متن های منتشر شده (توییت ها) است.

ماسک در بیانیه ای درباره این معامله گفت: "آزادی اطلاع رسانی سنگ بنای دموکراسی تاثیرگذار است".

ایلان ماسک پیش از این با خرید 9 درصد از سهام توییتر به بزرگترین سهام دار این شرکت تبدیل شد. 

او مالکیت و مدیریت شرکت های متعددی را برعهده دارد اما مهمترین و مشهورترین آنها، خودروسازی تسلا (تولید خودروهای برقی) و شرکت فضایی اسپیس ایکس هستند. مالکیت و رهبری هر دو شرکت برعهده ایلان ماسک است.

قبل از این هیات مدیره توییتر با پیشنهاد فروش کل این شبکه اجتماعی به ایلان ماسک به شدت مخالفت کرده بود.

جزئیات

ایلان ماسک همچنین در بیانیه خود نوشت: ''آزادی بیان سنگ بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدانی است که در آن موضوعاتی که برای آینده بشریت حیاتی هستند، به گفت‌و‌گو گذاشته می‌شوند. ''

به نوشته بی بی سی، او همچنین نوشت:‌ ''می خواهم توییتر را با افزودن قابلیت‌های جدید، افزایش اعتماد عمومی به وسیله متن باز کردن الگوریتم‌ها، مقابله با بات‌ها و تایید هویت همه کاربران ارتقا دهم. ''

انتشار این خبر با استقبال هواداران دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا که از دسترسی به این شبکه اجتماعی محروم شده بود، مواجه شد.

اما ترامپ به شبکه خبری فاکس گفت قصد بازگشت به این شبکه اجتماعی را ندارد.

کاخ سفید واکنشی به این خبر نشان نداده است ولی جن ساکی،‌ سخنگوی کاخ سفید گفت: '' بدون توجه به مالکیت یا مدیریت توییتر، رییس‌جمهوری نگران قدرت شبکه‌های اجتماعی بزرگ است. ''

هنوز مشخص نیست چه کسی مدیرعامل جدید توییتر خواهد بود.

پاراگ آگراوال، نوامبر گذشته جایگزین جک دورسی، بنیانگذار توییتر به عنوان رییس جدید این شرکت شده بود.

 ماسک هنگام پیشنهاد خریداری توییتر، از ''بی‌اعتمادی '' خود به مدیریت این شرکت خبر داده بود.
 
تقریبا سه هفته پیش بود که ناگهان مشخص شد ماسک، 9.2 درصد سهام توییتر را در اختیار دارد و به بزرگترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

توییتر به ماسک پیشنهاد کرد به هیات مدیره بپیوندد اما او نه فقط این پیشنهاد را رد کرد که بجایش پیشنهاد خرید توییتر را داد تا قابلیت‌های فوق‌العاده‌ این شبکه اجتماعی را شکوفا کند.

توییتر در واکنش به اصطلاح "قرص سم" را پیش روی ایلان ماسک گذاشت، سازوکاری که به دست آوردن سهام بیشتر را برای او هر چه بیشتر دشوار می‌کرد.

از این رو کمتر کسی تصور می‌کرد که ماسک به این سرعت بتواند به خرید توییتر نزدیک شود. او که پیشتر گفته بود پول نقد ندارد و دارایی‌هایش به اشکال دیگری هستند در عرض چند هفته پیشنهادی به توییتر داد که نظر هیات مدیره‌اش را عوض کرد.

ماسک 11 روز پیش اعلام کرد با استفاده از برخی دارایی‌هایش و وام بانک مورگان استنلی و همکاری چند شرکت دیگر در وال استریت یک پیشنهاد خرید تا ارزش ۴۶/۵ میلیارد دلار را آماده کرده است، و به نظر می‌رسد همین پیشنهاد بود که نظر هیات مدیره توییتر را برای فروش تغییر داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شبکه اجتماعی میلیارد دلار ایلان ماسک هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

به گزارش ایسنا، «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار