Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کار لبنان در مراسم استقبال از روز قدس که توسط حزب‌الله و جنبش حماس برگزار شده بود اعلام کرد، قدس امت اسلامی را زنده نگه داشته و کارت قدرت این امت، مقاومت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب‌الله و جنبش حماس فلسطین با همکاری کمیته‌های کار در اردوگاه‌های فلسطینی به مناسبت روز جهانی قدس مراسمی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با حضور دکتر «مصطفی بیرم»، وزیر کار لبنان، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان، حاج «بلال داغر» مسئول حزب الله در منطقه الجبل و  نمایندگان گروه‌های فلسطینی و هیئتی از کمیته کار در اردوگاه‌های فلسطینی  در میدان قدس واقع در منطقه «وادی الزینه- سبلین» برگزار شد.

وزیر کار لبنان در سخنرانی خود به این مناسبت اعلام کرد که این هفته روز قدس است، دشمنان روی فراموش کردن این روز شرط بندی کرده‌اند؛ ‌اما ایمان فراموش شدنی نیست. امام خمینی (ره) که با اعلام تعطیلی سفارت اسرائیل، اولین سفارتخانه و پرچم فلسطین را در قلب جهان اسلام برافراشت روز قدس را اعلام کرد تا بار دیگر تاکید کند که اصل و پایه برای ما قدس است و در شرایطی که قدس و مقدسات آن توسط اشغالگران هتک حرمت می‌شود امت اسلامی نمی‌تواند به قدرت واقعی خود برگردد.

وی افزود، برخی میلیاردها دلار خرج کردند تا ما فلسطین را فراموش کنیم و فلسطین از خاطره و ذهن ما پاک شود اما آن‌ها ناامید شدند و پول‌هایشان هدر رفت؛ زیرا اکنون می‌بینیم که جوانی از منطقه النقب و جوان دیگری از منطقه جنین در کرانه باختری می‌آید؛ در حالی که در یک دستش تفنگ است و جوان فلسطینی دیگری را می‌بینیم که با چاقو وارد تل‌آویو می‌شود و در آنجا آتش به پا می‌کند و وحشت در قلب صهیونیست‌ها می‌افکند.  بنابراین میلیاردها دلار پول دشمنان در برابر شجاعت ملت فلسطین  که می‌خواهند از جهاد به شهادت برسند شکست خورده و هدر می‌رود.

این وزیر لبنانی تاکید کرد، این قدس است که امت اسلامی را برای ما زنده نگه می‌دارد. بله، ما هرگز غرق در گذشته خود نمی‌شویم بلکه رو به جلو و به سوی آینده نگاه می‌کنیم؛ آینده‌ای پر از عزت و شکوه. همانطور که خداوند می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» (ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند). (اشاره به آیه 7 سوره محمد).

وزیر کار لبنان افزود، اکنون کارت قدرت و اقتدار امت اسلامی، مقاومت است و ما با همه رزمندگان فلسطینی همراه هستیم که شمشیر قدس را به شمشیری مسلط بر سر دشمنان تبدیل می‌کنند تا به همه توطئه‌گران و منافقان و سازشکاران بگوییم شمشیر قدس که از غلاف بیرون آمده پیروز می‌گردد و پرچم آن در مسجد الاقصی برافراشته است.

احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان نیز طی سخنانی به این مناسبت اعلام کرد، قدس همواره امت اسلامی را متحد کرده و مانع ایجاد تفرقه در آن می‌شود. امت اسلامی که عنوان قدس را یدک می‌کشد عزت و کرامت به دست می‌آورد و زمانی که آرمان قدس از امت اسلامی حذف گردد این امت دچار ذلت و خواری خواهد شد.

طرح‌های آمریکا علیه معادله سیاسی لبنان چرا و چگونه شکست خورد؟بیانیه «حزب‌الله» لبنان درباره حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

 

وی افزود، امام خمینی (ره) به این حقیقت مهم توجه نموده و روز جهانی قدس را اعلام کرد؛ زیرا با درایت خود می‌دانست که امت اسلامی بدون قدس تجزیه خواهد شد و به همین دلیل امام خمینی خواست که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه امت اسلامی به خاطر قدس جمع و متحد شوند.  اما امسال روز قدس ماهیت  و طعم دیگری دارد؛ زیرا امروز ملت فلسطین در همه جغرافیای سرزمین خود برای مبارزه با دشمن متحد شده‌اند.

وی تصریح کرد، به دلیل نبرد شمشیر قدس  و بعد از اینکه گروه‌های مقاومت شمشیر خود را برای دفاع از قدس بیرون آوردند برای نخستین‌بار ملت فلسطین تصویر آزادسازی فلسطین و بازگشت به سرزمینشان را ترسیم کردند و  شمشیر قدس سرفصل آزادی قریب الوقوع فلسطین است.

این مسئول فلسطینی گفت، امروز قدس نماد مبارزه با یهودیان افراطی است. صهیونیست‌های افراطی تصور می‌کردند که می‌توانند  هویت مسجد الاقصی را از آن گرفته و این مکان مقدس فلسطینیان را یهودی کنند و فکر می‌کردند که می‌توانند وارد صحن‌های مسجدالاقصی شوند. اما نگهبانان مسجد الاقصی و فلسطینیان بسیج عمومی در برابر اشغالگران اعلام کردند و علاوه بر آن ملت فلسطین در  کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 و در سراسر قدس اعلام کردند که مسجد الاقصی بر هر صهیونیست افراطی حرام است.

نماینده حماس در لبنان در پایان سخنان خود گفت، ما امروز روز جهانی قدس را جشن می‌گیریم تا این پیام را به مردم خود در فلسطین بفرستیم  که ما در لبنان به برادران خود متعهد و وفادار هستیم و در کنار شما و  مسجد الاقصی که به زودی آزاد خواهد شد می‌مانیم.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حزب‌ الله لبنان لبنان بیشتر بخوانید... حزب‌الله: فاجعه طرابلس ناشی از بحران اقتصادی و زنگ خطری برای مسئولان لبنانی است مقام حزب‌الله: بقای لبنان در گرو تداوم مقاومت است/ مقاومت دشمن را در لاک دفاعی فرو بُرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حزب‌الله: فاجعه طرابلس ناشی از بحران اقتصادی و زنگ خطری برای مسئولان لبنانی است مقام حزب‌الله: بقای لبنان در گرو تداوم مقاومت است/ مقاومت دشمن را در لاک دفاعی فرو بُرد واژه های کاربردی مرتبط حزب‌ الله لبنان لبنان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ طالبان: ۶۰ فروند بالگرد و هواپیما در افغانستان تعمیر و فعال شده است ۲ مهلت ۴ روزه پاکستان برای بازگشت برخی افغانستانی‌ها به کشورشان ۳ چرا ترکیه آسمان خود را به روی روسیه بست؟ ۴ شنیده شدن صدای چند انفجار در «بعشیقه» عراق/ گزارش‌های تأیید نشده درباره هدف قرار گرفتن مقر حشد شعبی ۵ عراق| حامیانِ دیروز ِ«داعش» در بغداد چه می‌کنند؟/ پای معامله سیاسی در کار است؟ ۶ تحقیر ترامپ توسط یک قاضی نیویورکی ۷ اختصاصی/ توضیحات نماینده ویژه رئیس‌جمهور درباره ماجرای امروز مرز ایران و افغانستان ۸ بیانیه فاطمیون درباره تحولات اخیر منطقه و افغانستان اخبار روز بین الملل حزب‌الله: مخالف هرگونه سازش زمینی، دریایی و هوایی هستیم/ گفت‌وگوی ایران و عربستان مثبت است/ دشمنان ما از سفارت آمریکا دستور می‌گیرند حمله سایبری گسترده به رسانه‌های سعودی شنیده شدن صدای چند انفجار در «بعشیقه» عراق/ گزارش‌های تأیید نشده درباره هدف قرار گرفتن مقر حشد شعبی انصارالله: صنعاء خدمه کشتی اماراتی توقیف شده را آزاد کرده است مهمترین اخبار دولت رئیسی با اقتصاد ایران چه کرد؟/ جزئیات ۳۰ اقدام مهم دولت؛ از کاهش تورم و بیکاری تا رشد صادرات آماده باش در شمال فلسطین اشغالی؛ ارتش رژیم صهیونیستی مرخصی فرماندهان را لغو کرد ضربه سایبری جدید به اشغالگران؛ اطلاعات مشتریان بانک‌های رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاد علی مطهری: نگفته‌ام که دنبال بمب هسته‌ای بودیم خطیب زاده: گفتگوهای وین متوقف نشده/ انتقال سانتریفیوژها از کرج به نطنز با اطلاع آژانس صورت گرفت درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان حزب الله لبنان لبنان وزیر کار لبنان مسجد الاقصی ملت فلسطین امت اسلامی شمشیر قدس بین الملل جنبش حماس حزب الله روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی