Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@14:41:31 GMT

عملکرد 44 راديوي استاني و شهري

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۳۳۳۹

خبرگزاری آریا- صدای استان‌ها با ٤٤ شبکه رادیویی مختلف مخاطبانی به وسعت ایران دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرکل صدای استان‌های سازمان صداوسیما گفت: صدای استان‌ها با ٤٤ شبکه رادیویی مختلف شامل 29 شبکه استانی، 3 رادیوی محلی، 7 شبکه شهری و یک رادیوی سراسری، نوایی ماندگار برای مردم شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور رقم زده است  و مخاطبانی به وسعت همه ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحید کمالی افزود : رادیو رسانه‌ای فراگیر، قدیمی و در عین حال به روز شده است؛ ترکیبی از فناوری و هنر که در دو سوی خود، فرستنده و گیرنده را دارد، اما در این بین، دنیایی رنگارنگ از مهندسان، تهیه‌کنندگان، هنرمندان، صداپیشگان، گویندگان و برنامه‌سازان را دارد.
وی با بیان اینکه دهه‌هاست مردم در اقصی نقاط کره خاکی از رادیو استفاده می‌کنند گفت: مردم از طریق رادیو خبر‌های تلخ و شیرین می‌شنوند، نمایش‌های رادیویی را گوش می‌دهند و در ذهن خود تصاویر مختلف برایش می‌سازند، با صدای شبکه‌های گوناگون رادیویی به سفر‌های دور و دراز می‌روند و این ابزار کوچک، اما مفید را حالا روی گوشی‌های تلفن همراهشان هم دارند، همان صدای آشنایی که به روز شده و در میان خیل عظیم رسانه‌های دیداری و مجازی، جایگاه خود را حفظ کرده است.
مدیر کل صدای استان‌ها افزود :  شبکه‌های سراسری رادیو در ایران از دیرباز مخاطبان خود را داشته‌اند و طی سال‌های اخیر بر تعداد آن‌ها نیز افزوده شده است، اما طیف وسیعی از مردم ایران هم هستند که صدای آشنای دیگری را به خاطر دارند، صدایی برآمده از خرده فرهنگ‌ها و آیین‌ها و سنت‌های بومی هر خطه از این کشور پهناور یعنی همان رادیو‌های استانی و شهری، شبکه‌هایی که به تدریج به تعداد استان‌ها راه‌اندازی شدند و پس از آن برخی شهر‌ها نیز صاحب رادیویی مخصوص به خود شدند تا همه این صدا‌ها در کنار شبکه‌های سراسری، خانواده رادیوی ایران را تشکیل دهند.
کمالی با اشاره به فعالیت ٤٤ شبکه صدای استانی و شهری در اقصی نقاط کشور گفت : در مراکز و شهر‌هایی که آمادگی راه‌اندازی استودیو و فرستنده‌های رادیویی را داشته‌اند و محتوای غنی برای پخش از شبکه‌های شهری دارند، کیفی‌سازی این شبکه‌ها در کنار افزایش کمی، بدانجا رسیده است  که برخی از صدا‌های استانی، مخاطبانی به فراخور، بیش از شبکه‌های سراسری برای یک برنامه دارند.
مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه دستاورد دیگری هم نصیب این شبکه‌ها شده است افزود :  افتخارآفرینی تولیدات رادیویی استانی در جشنواره‌های داخلی و خارجی، چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت چرا که نشان‌دهنده توانمندی بالای مدیریتی، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و اجرای برنامه‌هایی است که در رقابت با تولیدات شبکه‌های سراسری ایرانی و بین‌المللی، توانسته‌اند گوی سبقت را بربایند و بر صدر بنشینند.
وی گفت : دریافت جوایز برتر توسط برنامه‌های رادیویی استانی در جشنواره‌های معتبری همچون ABU و دیگر فستیوال‌های جهانی، برگزیده شدن در جشنواره‌های مهم داخلی و شنیده شدن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، گویای حرکت رو به جلو و دستیابی به افق‌های بلندی است که از ابتدا، در ذهن ایده‌پردازان راه‌اندازی شبکه‌های استانی بوده است.
کمالی با بیان اینکه بسیاری از شبکه‌های رادیویی استانی و شهری به صورت 24 ساعته به پخش برنامه می‌پردازند گفت: این امر موجب فراگیری بیشتر، جذب و نگهداشت بهتر مخاطب و اعتمادپذیری بیشتر  به آن‌ها شده و مرجعیت خبری، فرهنگی و رسانه‌ای آن‌ها را نیز ارتقا داده است چه اینکه در شهر‌ها و روستا‌های مختلف کشور، این صدای استان‌هاست که بیشتر شنیده می‌شود و مخاطبان در هر دیار، به رادیوی استان خود دلبسته‌تر شده‌اند.
وی افزود: شاهد این مدعا، سیل پیامک‌هایی است که در پویش‌ها و فراخوانی‌های رادیو‌های استانی و شهری دریافت می‌شود و تماس‌های تلفنی بی شماری که به دنبال ارتباط با برنامه‌سازان و هنرمندان بومی هستند.
مدیرکل صدای استان‌ها گفت : در این بین رادیونمای استان‌ها هم با پیشرفتی سریع و چشمگیر مواجه بوده به طوری که حالا بسیاری از محتوای مورد نیاز این بخش، توسط مخاطبان تامین می‌شود و در هر مناسبتی، حجم انبوهی از عکس، دل نوشته و صوت توسط شنوندگان دریافت می‌شود به نحوی که انتخاب از بین همه آنها، جزء  دشواری‌های گردانندگان رادیونمای استان‌ها شده است.
وی افزود : رادیو رسانه‌ای است صمیمی و خودمانی، استفاده از آن آسان است و با کمترین ابزار فنی، می‌توان هر شبکه‌ای را دریافت کرد و به صدای مجریان آن گوش فرا داد؛ همین مسئله سبب شده است  با توجه به نوع فرهنگ مردمان ایران زمین، رادیو‌های استانی هم جایگاه خود را بین شنوندگان به دست بیاورند و در مسیر نوسازی و به روزرسانی فنی و محتوایی، نقش موثری در جریان‌سازی‌های اجتماعی ایفا کنند که نمونه بارز آن را می‌توان در پویش‌های مناسبتی نوروز، ماه رمضان، محرم و صفر و دیگر روز‌های مهم ملی و مذهبی مشاهده کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رادیوی شبکه های سراسری صدای استان ها استانی و شهری شبکه ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آبنما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آبنما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش بخشی برای آن‌ها فراهم می‌کند

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آبرسانی نیز جز فعالیت‌های همکاران خدوم اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی داشته و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش بوده و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • استقلال می‌خواهد صدای کامیون‌ها را نشنود و راحت بخوابد!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم