Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:00:20 GMT

تولید نفت عربستان تا ۲۰۲۷ به ۱۳ میلیون بشکه در روز می رسد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۳۵۱۶

تولید نفت عربستان تا ۲۰۲۷ به ۱۳ میلیون بشکه در روز می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر آژانس رتبه بندی اعتباری، فیچ، رتبه خود را از شرکت نفتی آرامکو عربستان در بالاترین رتبه قرار داد؛ این آژانس چشم انداز آینده خود را برای این شرکت از ثبات به مثبت بازبینی کرد.

فیچ اعلام کرده است قیمت‌های بالاتر نفت از این شرکت حمایت می‌کند و هزینه‌های سرمایه‌ای سالانه آرامکو به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این امر به دلیل تلاش‌های این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه است.

عربستان به دنبال تولید روزانه ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ است.

فیچ گفت: «ما معتقدیم که شرکت نفتی آرامکو انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند و به تولید درآمدهای قوی قبل از تقسیم سود حتی تحت فرضیات متوسط قیمت نفت ادامه می‌دهد.»

آرامکوی سعودی هدف بلندپروازانه ای برای پرداخت حداقل ۷۵ میلیارد دلار سود سهام سالانه دارد. ما تخمین می زنیم که بر اساس مفروضات قیمت نفت ما، هزینه‌های سرمایه‌ای و پرداخت سود سهام باید به طور گسترده توسط جریان‌های نقدی عملیاتی پوشش داده شود. در صورت کاهش قیمت نفت یا هزینه‌های سرمایه‌ای بالاتر از آنچه که در حال حاضر تصور می‌کنیم، تعهد خود به سود سهام را تجدید نظر کند.»

کد خبر 5475445 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نفت عربستان شرکت نفت آرامکو عربستان تولید نفت عربستان بانک مرکزی ایران بورس نهضت ملی مسکن تسهیلات بانکی رستم قاسمی سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی تسهیلات فرزندآوری وزارت جهاد کشاورزی تجارت خارجی روسیه وزارت راه و شهرسازی واردات خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟