Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک مهاجری می گوید اردوی تونس برای تیم ملی بسیار مفید است

رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو از سیاست‌های میراسماعیلی در اعزام تیم ملی جودو به اردوی مشترک تمجید کرد.

به گزارش طرفداری، با قطعی شدن حضور تیم ملی جودو در بازی های کشورهای اسلامی، حضور جودوکاران در اردوی تدارکاتی عراق و تونس برای ما دیدار تدارکاتی محسوب می شود و این مسابقات و اردوی مشترک باعث می‌شود که سطح فنی جودوکاران بالا برود و شانس مدال آوری آنها در قونیه ترکیه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشه ای از صحبت های بابک مهاجری، رئیس کمیته داوران است که معتقد است، سیاستهای میراسماعیلی در اعزام تیم ملی جودو به اردوی مشترک باعث شد تا خون در رگ های جودو جریان داشته باشد.

مشروح گفتگو را در زیر می خوانید:

پس از ماه ها، تیم ملی جودو راهی یک اردوی مشترک و مسابقات دوستانه شد، نظر شما در مورد سفر تیم ملی به عراق و حضور در اردوی مشترک چیست؟

اسفندماه سال ۱۴۰۰ تیم ملی جودو ایران راهی کشور عراق شد و ملی پوشان کشورمان با تیم ملی تونس و عراق به مدت ۱۰ روز اردوی مشترک برگزار کردند. البته سطح فنی جودوی عراق از ما بسیار پایین‌تر است و بحثی در آن وجود ندارد اما فعلاً در شرایطی که جودو ما تعلیق است؛ ناچاریم با هر کشوری که پیشنهاد برگزاری اردوی مشترک می‌دهد همکاری کنیم. ما برای اینکه نشان دهیم جودو در ایران زنده است و گرد و غبار از روی جودوی ایران تا حدی زدوده شود، فعلا باید در  اردوهای مشترک حضور پیدا کنیم.

گویا فدراسیون جودو عراق با برگزاری اردوی مشترک و مسابقات دوستانه برای پیشرفت برنامه بلند مدت دارد.

بله، فدراسیون جودو عراق یکی از جودوکاران سرشناس سابق تیم ملی کشور تونس را به عنوان سرمربی تیم ملی جودو کشورشان انتخاب کرده اند، او یک قهرمان جهان است و از برگزاری اردوی مشترک با ایران بسیار استقبال کرده بود. البته این اردو برای تیم ملی جودو ایران هم مفید بود، بچه های ما با توجه به شرایط تعلیق که فعلا حاکم است، مدت ها از کوران مسابقات خارجی دور بودند و با حضور ملی‌پوشان در اردوی مشترک حالا بچه ها در شرایط مسابقه قرار گرفته اند. این اتفاق از لحاظ روحی و ‌روانی واقعاً برای ملی پوشان مفید بود. به هرحال در اعزام تیم ملی به اردوی مشترک، فدراسیون برای ملی پوشان سنگ تمام گذاشت، لباس متحدالشکل تا پول تو جیبی باعث بالا رفتن شرایط روحی ملی‌پوشان شد.

پس به اعتقاد شما در شرایطی که جودوی ایران در تعلیق ظالمانه قرار دارد، حضور در اردوهای مشترک به جودو کشورمان کمک می کند؟

بله، در شرایط فعلی اعزام به اردوهای مشترک ۱۰۰ درصد به جودو کشورمان کمک می‌کند، اگر این تفکرات آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو نبود، شک نکنید جودو از بین می رفت. با این تصمیم میراسماعیلی حالا دوباره خون در رگ های جودو جریان پیدا کرده است. شما حساب کنید در شرایطی که ما تعلیق هستیم، ملی پوشان در اردوهای مشترک حضور پیدا می‌کند. حالا دیگر شرایط روحی و ‌روانی نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است. ناگفته نماند با توجه به اینکه کشورهای مختلف آرش میراسماعیلی را می شناسند و به اعتبار او تیم ملی جودو را به اردوی مشترک دعوت می کنند.

پس شما معتقدید حضور در اردوی مشترک اعتماد بنفس ملی پوشان را بالا برده؟

بله، ما اگر با شرایطی که داریم به اردوی مشترک روسیه، ازبکستان و یا کشورهای سطح بالا میرفتیم بدون شک بچه های ما به خاطر اینکه از آمادگی دور بودند، اعتماد بنفس خود را از دست میدادند. واقعاً حضور در اردوی مشترک عراق باعث شد بچه ها خوب تمرین کنند و به یک خودباوری برسند، حضور در اردوهای مشترک آنها را آرام آرام آماده می کند و بدون شک در اردوهای مشترک بعدی بچه ها شرایطشان متفاوت‌تر از اردوی عراق خواهد شد.

در اردوی مشترک تیم ملی ایران، عراق و تونس یک مسابقه دوستانه برگزار شد شما به عنوان داور بین المللی این مسابقات را قضاوت کردید، شرایط فنی جودوکاران را چطور دیدید؟

در اردوی مشترک دو شرایط متفاوت را از ملی پوشان دیدم. در واقع این طور باید بگویم ما دو سطح را از بچه های حاضر در این اردوی مشترک دیدیم، یک سطح خوب و یک سطح متوسط،  آنهایی که در سطح متوسط بودند به نظرم خودشان را پیدا کردند و فهمیدند جایگاهشان کجاست و آنهایی که سطح شان خوب بود، واقعاً خوب مبارزه کردند. البته محمد بریمانلو با همه متفاوت بود و مبارزات خوبی داشت. ضمن اینکه در بین خوب های حاضر در مسابقات میتوانم به فتحی پور، خجسته، محمد سعیدی و یکی دو نفر دیگر اشاره کنم. واقعا این نفرات که از آنها اسم آوردم به نظرم در اردوی مشترک عراق خیلی خوب کار کردند و ممکن است این نفرات اگر تعلیق برداشته شود خیلی زود از لحاظ فنی سطح شان به اوج برسد.

یک مرحله باز آموزی قوانین داوری در اردوی مشترک عراق برای بازیکنان و مربیان حاضر برگزار کردید، این سمینار چقدر برای حاضرین مفید بود؟

بله، مطالبی که در مورد قوانین فدراسیون جهانی سال ۲۰۲۰ نیاز بود را در این سمینار داوری برای جودوکاران حاضر و مربیان توضیح دادم، اتفاقاً در‌ مورد یکسری مسائل که در آن شبهه وجود داشت نیز، توضیحاتی ارائه کردم و حتی سرمربی تیم ملی جودو عراق که یک قهرمان جهان است از این سمینار استقبال کرد. سمیر رئیس و نایب رئیس فدراسیون جودو عراق نیز در سالن تمرین حضور داشتند و از برگزاری سمینار داوری برای جودوکاران ابراز رضایت کردند. البته عراق داور خوب جهانی دارد، اما از لحاظ علمی خیلی سطح بالایی ندارد. در هر صورت چون رییس فدراسیون جودو کشورمان از من خواسته بود که برای نفرات حاضر در اردوی مشترک یک دوره سمینار برگزار کنم، من هم مطالب مورد نیاز را در سمینار آموزش دادم.

فدراسیون جودوی عراق یک مسابقه دوستانه با حضور ۹ کشور قرار است، دو هفته آینده در بغداد برگزار کند و تیم ملی جودوی ایران برای حضور در این مسابقات و اردوی مشترک دعوت شده است، این رویداد دوستانه هم برای ما مفید خواهد بود؟

بله، طبق دعوت نامه ای که فدراسیون عراق ارسال کرده، گویا قرار است از ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور تیم ملی جودو ایران و هشت کشور دیگر یک دیدار دوستانه در بغداد برگزار شود. به هرحال تیم ملی جودو عراق قرار است در مسابقات کشورهای عربی حضور داشته باشد و آنها با برگزاری این اردوی مشترک، بدنبال کسب نتایج در مسابقات پیش رو هستند. ما هم از این مسابقات بی بهره نیستیم، تمرین ملی پوشان با جودوکاران حاضر در این مسابقه و اردوی مشترک باعث می شود بچه ها هر روز به شرایط ایده آل نزدیک تر شوند. به هر حال آنها یک سرمربی بسیار سطح بالا انتخاب کرده‌اند و با برگزاری این اردوهای مشترک نشان داده اند که به دنبال پیشرفت هستند و چون سطح فنی جودوکاران ایران را بالا دیده اند از حضور ماه در اردوی مشترک استقبال کرده اند.

خبر خوشحال کننده ای شنیده ایم، حضور مردان و بانوان جودوی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی قطعی شده است، آیا ملی پوشان جودو تا آغاز این بازی ها می توانند به آمادگی برسند؟

بله، خبر بسیار خوشحال کننده ای بود. اعتقاد من این است، اگر بچه های ما این فشار روحی روانی و جسمی را که در عراق تحمل کردند، برایشان پیش نمی آمد، باید این فشار را در مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی تحمل می کردند. پس حضور در اردوی مشترک عراق در بهترین زمان ممکن برگزار شد. حالا بچه ها در شرایط مسابقه قرار گرفته اند و بدون شک حضور در دومین مرحله اردوی مشترک عراق بسیار برای ما مفید است.
ضمن اینکه با رایزنی میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، پس از پایان اردوی مشترک عراق قرار است تیم ملی بزرگسالان در اردوی مشترک تونس حضور پیدا کند، قطعا این اردوها برای ملی پوشان دیدار تدارکاتی پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی محسوب می‌شود و این مسابقات و اردوی مشترک باعث می‌شود سطح فنی جودوکاران بالا برود و شانس مدال آوری آنها در قونیه ترکیه بالا برود.

اردوی مشترک با تونس چقدر می تواند به جودو ما کمک کند؟

سطح فنی جودو تونس بسیار بالاتر است، آنها چندین قهرمان جهان را دارند و در واقع شرایط آنها مثل شرایط فنی جودو عراق نیست، جودوی تونس شناور است اما سطح فنی جودو در عراق بسته است. تونس در مردان و بانوان واقعاً جودوکاران بسیار زیادی را دارد که همه عنوان دار هستند و حضور در این اردوی مشترک با تونس صددرصد می تواند به جودوی کشورمان برای کسب مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی کمک کند.

اعزام تیم جوانان به اردوی مشترک ترکیه و مسابقات روسیه در شرایط فعلی می تواند به رده های پایه کمک کند؟

بله، صددرصد فعلاً تا زمانی که تعلیق هستیم باید برای این که نشان دهیم خون در رگهای جودو در جریان است، باید در اردوهای مشترک حضور داشته باشیم. قطعاً با این سیاستی که میراسماعیلی در پیش گرفته، اوضاع جودو خیلی بهتر می‌شود و حتی پس از پایان تعلیق بچه‌های ما از شرایط آمادگی در جایگاه خوبی قرار خواهند داشت، شاید ما بتوانیم در آینده در اردوهای مشترک ازبکستان،ژاپن و یا کشورهای اروپایی حضور پیدا کنیم و این موضوع دور از انتظار نیست، اگر آرش میراسماعیلی را می‌بینیم که چندین دوره قهرمان جهان شده برای این است که در دوران قهرمانی در اردوهای مشترک و‌مسابقات متعدد شرکت کرده و نتیجه گرفته است. او واقعا در اردوهای مشترک شبانه روز تلاش می کرد و نتیجه آن تلاش ها همین چهار مدال جهانی با ارزش است که میبینیم. پس حضور جوانان در اردوهای پیش رو بدون شک به سود آینده جودو کشورمان است.

یادی هم کنیم از مرحوم آرش آقایی که قرار بود در دومین مرحله اردوی مشترک حضور داشته باشد، اما عجل این فرصت را به او نداد.

آرش یک جوان بسیار محجوب و‌ قهرمان زحمت کشی بود که از نظر استعداد بدنی و توانایی خیلی جودوکار توانمندی بود. او به خاطر کشورعزیزمان حاضر شد، از جمهوری آذربایجان به ایران باز گردد، آرش آذربایجان را رها کرد و‌با شور و شوق آمد تا برای تیم ملی ایران افتخار آفرینی کند. آقایی واقعا در اردوی مشترک عراق از نظر شخصیت رفتاری و فنی درخشید. متاسفانه ما او را در بدترین زمان ممکن از دست دادیم. به خانواده ی او مخصوصاً ایرج و‌حسین آقایی که هر دو جودوکار هستند، تسلیت می گویم. روح آرش عزیز در آرامش باشد. ما او را از دست دادیم و ضایعه جبران ناپذیری برای جامعه جودو بود.

اگر صحبت دیگری باقی مانده است، بفرمایید.

امیدوارم که خیلی زود تعلیق جودو ایران به پایان برسد و خانواده جودو خوشحال شود تا نوجوانان و‌جوانان با علاقه بیشتری این رشته را پیگیری کنند تا در مسابقات نتایج خوبی را کسب کنیم.

اخبار داغ 

رکنا برگشت ژست امیر عابدزاده بعد از کامبک سوژه فضای مجازی + عکس استاد بزرگ شطرنج ایران موقتاً از دنیای حرفه‌ ای خداحافظی کرد برای اولین بار در تاریخ؛ بارسلونا و 3 شکست پیاپی خانگی در طول یک فصل خنده های عجیب فرانچسکو آچربی روی اعصاب هواداران و بازیکنان لاتزیو /عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازی های کشورهای اسلامی اردوی مشترک عراق حضور در اردوی مشترک اردوی مشترک باعث اردوهای مشترک اردوی مشترک اردوی مشترک فدراسیون جودو فنی جودوکاران اردوی مشترک جودو کشورمان تیم ملی جودو سطح فنی جودو قهرمان جهان جودوی ایران جودو ایران مشترک حضور بچه های ما ملی پوشان اعزام تیم جودو عراق حضور پیدا بازی ها بدون شک بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • ۳۳ نفر به اردوی تیم ملی هاکی روی یخ دختران دعوت شدند