Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها کمر بخش تجارت خارجی شکسته شده است، گفت: افزایش هزینه تجارت خارجی سبب بالا رفتن تورم، ضربه به اقتصاد کشور و فشار بر بدنه مردم می‌شود.

حسن روحانی تازیانی گفت: هرمزگان یکی از استان‌های تجاری و اقتصادی است که ۶۰ تا ۷۰ درصد تجارت کشور را بر دوش می‌کشد و با این حجم از فعالیت ها، سطح توقعات فعالین اقتصادی از توجه دولت به استان هرمزگان بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در این سال‌ها همکاری و تعامل بین دولت و فعالین اقتصادی در اسنان هرمزگان مثبت و مطلوب بوده است و خوشحالیم که امروز شخصی بر مسند استانداری هرمزگان تکیه زده است که خود از بخش اقتصادی وارد کابینه دولت شده و بر این موضوع اشرافیت و تسلط دارد، گفت: تحریم‌ها فشار مضاعفی بر تجارت خارجی کشورمان وارد و هزینه ۱۵ تا ۲۰ درصدی بر تجارت خارجی افزون کرده است.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها کمر بخش تجارت خارجی شکسته شده است و امیدواریم دولت و مجلس هرچه زودتر تدبیر مناسبی برای درمان این عارضه در نظر بگیرند، گفت:امر سبب شده افزایش هزینه تجارت خارجی بالا رفته و نتیجه آن وارد شدن تورم بالا به اقتصاد کشور و فشار بر بدنه مردم می‌شود.

وی گفت: هرمزگان نقش تجاری مهمی در کشور دارد، اما در بخش لجستیک ضعیف و زیرساخت‌های مناسبی ندارد و همین امر سبب شده در جذب کامیون‌ها برای انتقال کالا‌ها از بندرعباس به سایر نقاط کشور به مشکل بخوریم.

روحانی تازیانی با بیان اینکه صاحبان کالا اعلام بار می‌کنند، اما راننده‌ها استقبالی از دریافت بار نکرده و خواستار افزایش قیمت حمل هستند، گفت: راننده‌ها به علت عدم وجود زیرساخت‌ها بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در بندرشهید رجایی و گمرکات معطل می‌شوند و این موضوع سبب آسیب در تمامی بخش‌ها می‌شود و دودش در نهایت به چشم مردم و مصرف کنندگان می‌رود.

او با اشاره به اینکه هر ساله از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات صادراتی با نرخ ارزان قیمت به صادرکنندگان تعلق می‌گیرد، گفت:اما در هرمزگان آماری از این موضوع وجود ندارد که این میزان به چه اندازه و به افرادی تعلق یا اختصاص داده شده است.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در پایان گفت: هرمزگان با وجود ترانزیتی بودنش و موقعیت مهم بندرگاهی بودنش فاقد یک مجتمع انباری است که بتواند به صورت منظم و اصولی ترخیص کالا را انجام دهد و تمامی کالا‌ها را در محل انبار نگهداری و سپس کار خدمات ارسال صورت گیرد که این موضوع سبب مشکلات زیادی برای تجار شده است که با اختصاص یک زمین، بخش خصوصی خود امادگی ایجاد چنین انباری را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لجستیک اقتصادی تجارت خارجی تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد